دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۴
کد خبر: ۸۱۷۶۳
|
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
ویژه برنامه‌های رمضانی مراکز فرهنگی هنری منطقه ۲۲ اعلام شد:
محوطه ساحلی دریاچه شهدای خلیج فارس تا پایان ماه مبارک رمضان هر شب در ویژه برنامه‌های فرهنگی هنری «فصل نیایش» و «میهمانی خدا» میزبان شهروندان روزه‌دار است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۲ در محوطه ساحلی دریاچه شهدای خلیج‌فارس تا پایان ماه مبارک رمضان هر شب میزبان شهروندان روزه دار است.

ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان با شعار «به میهمانی خدا خوش آمدید» در منطقه ۲۲ در دو بخش ایستگاهی و اجرای شبانه، در قالب ده‌ها غرفه و بسته‌های برنامه‌های فرهنگی و دینی هر روز از اذان مغرب و عشاء تا ابتدای بامداد در محوطه ساحل غربی دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار می‌شود.

در این برنامه، بیش از ۵۰ غرفه در بخش‌های پردیس قرآنی، فرهنگی هنری، حجاب و عفاف و ورزشی بر پا شده و میزبان شهروندان در گروه‌های سنی مختلف است.

پردیس قرآنی شامل غرفه‌های قصص قرآنی، تلاوت نور، مفاهیم قرآنی، سبک زندگی قرآنی، بازی‌های قرآنی، کتابت و خوشنویسی آیات قرآن، غرفه‌های آموزشی و پاسخ به مسایل شرعی و شبهات است.

«خیابان هنر» با رویکرد دینی از ساعت ۲۰ تا ۲۴ در این منطقه برپا است و در آن محصولات هنری با محتوای دینی توسط هنرمندان به صورت کارگاهی ارایه می‌شود.

غرفه‌های «پردیس فرهنگی هنری» نیز شامل نمایشگاه صنایع دستی، کارگاه سفالگری، هوش و خلاقیت، رباتیک، عروسک‌سازی، عکاسخانه، آشنایی با آسیب‌های عرفان‌های نوظهور و غرفه مدافعان حرم است. همچنین پردیس «حریم ریحانه» به صورت مستقل به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اختصاص دارد.

در «پردیس ورزشی» غرفه‌هایی به فعالیت های مربوط به ورزش‌های جسمانی و فکری اختصاص دارد که میزبان نوجوانان و جوانان است. هم چنین غرفه «رادیو رمضان» به اطلاع رسانی در باره برنامه‌های ویژه هر شب می‌پردازد.

در کنار این بخش‌های ایستگاهی، به مدت 20 شب نیز برنامه‌های زنده فرهنگی هنری با حال و هوای رمضان میزبان شهروندان منطقه 22 است. این برنامه ها پس از اقامه نماز جماعت در محوطه دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار می‌شود از بخش‌های متنوعی چون اجرای سرود، سخنرانی کارشناسان در باره برکات ماه مبارک رمضان و سبک زندگی اسلامی، اجرای زنده تواشیح، اجرای نمایش‌های آیینی ، برگزاری مسابقه حضوری و اهدای جوایز به برگزیدگان و ... تشکیل شده است.

در قالب این ویژه برنامه‌ها هر شب دو نمایش به روی صحنه می‌رود. «یاران جوان پیامبر(ص) و «داستان‌های بابا رمضون و سحر بانو» در این شبها میزبان علاقه‌مندان است. 

برنامه نمایشی «یاران جوان پیامبر(ص)» شرح زندگی، رشادتها و فعالیت‌های یاران جوان حضرت رسول(ص) را روایت می‌کند و «داستان‌های بابا رمضون و سحر بانو» نیز تجربیات سفرهایی به استان‌های مختلف ایران است که در قالب دو شخصیت عروسکی و خاطرات آنها به بیان آداب و رسوم هر استان در این ماه مبارک روایت می‌پردازد.

از دیگر برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان در منطقه 22 نیز می‌توان به اجرای برنامه «افطاری ساده» در منزل سه شهید این منطقه، برپایی محفل انس با قرآن در 16 مسجد منطقه، جزء خوانی قرآن کریم به صورت روزانه در فرهنگسرای تهران و خانه فرهنگ امیرکبیر و برپایی «افطاری ساده» در کتابخانه پندار اشاره کرد.

علاقه‌مندان به شرکت در این مجموعه برنامه‌های می‌توانند به بزرگراه همت غرب، دریاچه شهدای خلیج فارس، ضلع غربی مراجعه کنند و یا با شماره 44141133 تماس حاصل نمایند.

نظر شما