سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۵۴
کد خبر: ۸۱۷۹۴
|
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
نوای قاری روشندل حافظ کل قرآن و شعرخوانی مداحان کوچک اهل بیت در چهارمین شب از اجرای ویژه برنامه رمضانی میهمانی خدا در بوستان قائم مخاطبان را به وجد آورد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ بوستان قائم در پنجمین شب از ماه مبارک رمضان در ویژه برنامه میهمانی خدا، با بخش های مختلف مذهبی، فرهنگی و هنری از افطار تا نیمه شب میزبان شمار زیادی از شهروندان بود.

چهارمین شب ویژه برنامه مهمانی خدا، شب گذشته با قرائت قرآن توسط علیرضا اصغرزاده از قاریان ممتاز و نوجوان محله، اجرای سرود جمهوری اسلامی و با اجرای محمد علی اقدم و سعید عزیزی از مجریان محله برگزار شد.

سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علی‌اصغر شویکلو از دیگر بخش‌های این ویژه برنامه بود. وی طی سخنانی درباره تعادل در رفتار و گفتار مسلمین اظهار داشت: حروف کلمات را می‌سازد، کلمات جملات را و جمله‌های ما رفتار ما را می‌سازد. رفتار خوب و اخلاق حسنه علت غایی در مبعث پیامبر(ص) است. در زندگی باید تعادل در منطق، عاطفه، فکر، نظم و  عمل همچنین سازگاری، مدیریت و مشارکت داشته باشیم.

وی افزود: پیامبر اعظم عالی‌ترین سرمشق اخلاقی برای دنیای بشریت است چراکه الگو بودن ایشان از سوی خداوند مورد تأیید قرار گرفته است. قرآن مجید، رسول گرامی اسلام را اسوه اخلاق و رفتار مسلمانان معرفی نموده است، از این رو، پرداختن به سیره عملی و روش های اخلاقی ایشان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

حجت الاسلام شویکلو تاکید کرد: به دلیل اخلاق سترگ و ستایش قرآن در باره رسول اکرم (ص)، امّت اسلام وظیفه دارند از خوی و خصلت های فردی و اجتماعی آن حضرت پیروی نموده، و آن پیامبر رحمت و صاحب خلق عظیم را «اسوه» خود قرار دهند.

حضور حافظ کل قرآن و قاری روشندل رضا محمدی که با قرائت آیات الهی، مخاطبان را وجد آورد. مداح خردسال اهل بیت علیرضا مرادی هم با شعرخوانی و دکلمه‌ای که در ستایش اهل بیت انجام داد مورد تشویق مردم واقع شد. 

این ویژه برنامه که شامل سخنرانی مذهبی، تواشیح، ایستگاه‌های هنری، مسابقات فرهنگی، نمایشگاه آثار هنری و… است به همت فرهنگسرای خاتم تا پایان ماه مبارک رمضان هر شب از ساعت 21 تا 23 در «بوستان قائم» به نشانی یافت آباد، شهرک ولیعصر(عج)، ابتدای خیابان حیدری شمالی، جنب مجتمع قضایی یافت آباد پذیرای عموم شهروندان است.
نظر شما