يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۲۸
کد خبر: ۸۱۸۳۹
|
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
مرکز آموزش در چهار عرصه «دین و اخلاق»، «ادب و هنر»، «اجتماعی و فرهنگی» و «مهارت‌های عمومی و عملی» تاکنون ۱۳۲۳ دوره آموزشی را طراحی کرده است.
طراحی ۱۳۲۳ دوره آموزشی در مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهرانسمانه سادات حسینی، مدیر مرکز آموزش در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ درباره فعالیت‌های این مرکز گفت: مرکز آموزش در حوزه‌های «امور مربیان»، «طراحی و برنامه‌ریزی»، «تولید منابع و تجهیزات آموزشی»، «سامانه آموزش» و «پایش و ارزشیابی» فعالیت می‌کند. 
 
وی افزود: دوره‌های آموزشی این مرکز در چهار عرصه «دین و اخلاق»، «ادب و هنر»، «اجتماعی و فرهنگی»، «مهارت‌های عمومی و عملی» در ۲۴ گروه و ۱۲۷ زیرگروه ساماندهی شده که در مجموع با زیر شاخه‌ها ۱۳۲۳ دوره آموزشی را طراحی کرده است. از سال ۱۳۹۰ تاکنون ۷۷ آزمون احراز صلاحیت در این مرکز برگزار شده که از بین ۵ هزار و ۷۳۸ فرد متقاضی، ۳ هزار و ۹۸۴ نفر تایید و اعتبارنامه تدریس در مراکز سازمان را دریافت کرده‌اند. بیشترین استقبال مخاطب از دوره‌های برگزارشده مربوط به گروه‌های زبان‌های خارجی، ورزش، آموزش‌های عمومی کودکان، قرآن و حدیث و هنرهای تجسمی است. 
 
حسینی با اشاره به این که مرکز آموزش برنامه‌های مختلفی را برای فصل تابستان در نظر گرفته است، در تشریح برخی از مهم‌ترین برنامه‌های این مرکز گفت: از آنجا که امروزه گرایش کودکان و نوجوانان به شبکه‌های اجتماعی افزایش یافته، با برپایی جلسه‌های مختلف به این نتیجه رسیدیم که اگر مباحث مربوط به شناخت رسانه و آسیب‌های آن برای خانواده‌ها مشخص شود، مانع بروز برخی از مشکل‌های شایع امروزی در بخش شبکه‌های اجتماعی و نیز رسانه خواهیم شد. تمام مقدمات این طرح انجام شده و اکنون در انتظار دریافت مجوزهای لازم هستیم تا اقدام‌های خود را در این حوزه آغاز و در تمام مراکز سازمان عملیاتی کنیم.
 
مدیر مرکز آموزش درباره دیگر برنامه‌های تابستانی، به برپایی دوره تخصصی روش تفکر و حل مساله اشاره کرد و گفت: این دوره ویژه مربیان است که آن‌ها پس از کسب آموزش‌های لازم کودک را در به کارگیری روش حل مساله در مواجه با رویدادها یاری خواهند داد. به این منظور آموزش‌های مختلفی برای مربیان فراهم شده است. در حال حاضر نیز کارگروه تخصصی کودک در حال بررسی منابع جدید آموزشی است تا بیشترین هماهنگی را با برنامه‌ریزی درسی نوآموزان در دوره ابتدایی داشته باشد که به محض کسب نتیجه و دریافت اعتبار لازم برای خرید و تحویل منابع آموزشی جدید به مراکز اقدام‌های لازم انجام خواهد شد.
 
وی در ادامه گفت: برپایی جلسه‌های مختلف درباره کنترل خشم از نگاه دین با حضور حجت السلام دکتر حسام‌الدین خلعتبری و دکتر کامران جعفری‌نژاد از نگاه روانشناسی، از جمله اقدام‌های مرکز آموزش بوده که اکنون محتوای آن مشخص شده است و پس از تأمین بودجه مورد نیاز، اجرایی خواهد شد.
نظر شما