شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۴۱
کد خبر: ۸۱۸۷۳
|
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
سیزدهمین شب از ویژه‌برنامه «ماه ۲۰» با موضوع «همدلی در بین زوجین» در فرهنگسرای ولا برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اشک‌ها روی گونه‌هايش جاری و صورتش از قطره‌های اشک خيس آب شده است. اشک‌های خود را با دستانشان پاک می‌کردند. یاد پرده چهارم از کتاب مناجات‌نامه چوپان معاصر نوشته طنزپرداز کشورمان افتادم که می‌گوید: «خدایا اشک‌هایم را با دست پاک می‌کنم تا دستانم بوی تو را بگیرد».
 
جمعیت دست‌های خود را به سمت آسمان بالا برده و چشمانشان به سمت مجری خيره شده است. نجوا، نجوای زمزمه و مناجات است. همه زير لب آمين می‌گويند و عطر دعا و نيايش در اين فضا قابل استشمام است. در اين شب ها کسانی را دعا می کنند که به دلیل سرطان روی تخت بيمارستان خوابيده و پزشكان از آن‌ها قطع اميد كرده اند،  کسانی که بر اثر تصادف در بيمارستان هستند و هنوز وضعيتشان مشخص نشده و ... اين ها همه جملاتي است كه مجري بر زبان مي آورد و حاضران را بيش از پيش بي‌تاب مي‌كنند. لحظات، لحظات دعا و نيايش است و همه تحت تاثير قرار گرفته اند. اين صحنه ها، صحنه هاي سیزدهمین شب از ویژه‌برنامه «ماه۲۰» فرهنگسرای ولا است.
 
هر شب جمعيتی بيشتر از شب قبل در برنامه حضور می‌يابند و صندلی‌های چیده شده در فرهنگسرا سریع تر پر می شود.
 
قرائت قرآن توسط علی کاظمی، مسابقه خانوادگي، شعبده بازی، پخش کلیپ، خواننده و حضور کارشناس مذهبی از برنامه هايي است كه در اين شب بر روي سن اجرا مي شود.
 
اجرای نمایش شعبده بازی روی سن توسط امیر زندی‌فر از آیتم‌های برنامه بود که مورد تشویق بسیاری از شهروندان قرار گرفت.
  
حجت الاسلام صنیعی کارشناس مذهبی برنامه که با موضوع «خانواده و ارتباط بین زوجین» آغازگر صحبت‌های خود می‌شود. وی گفت: نباید زن و شوهر راز زندگی خود را به کسی بگویند.
 
کارشناس مذهبی ادامه داد: نباید سخن چین در خانواده بیاید. زیرا سخن‌چین ذاتش خیانت است و نباید بگذاریم کسی در زندگی‌ دخالت کند.
  
پس از اتمام سخنان مذهبی حجه الاسلام صنیعی خواننده جوان شهرری مهدی ندایی روی سن آمد و چند قطعه هنری اجرا کرد.
در قسمت پایانی برنامه مراسم مسابقه بانک شهر توسط مجری برنامه و با حضور چند نفر از مخاطبان برگزار شد که پس از پرسیدن پرسش‌های مختلف جوایزی به آن‌ها از طرف بانک شهر اهدا شد. 
 
کم‌کم به بخش پایانی برنامه رسیدیم و پس از پایان بخش‌های برنامه مردم دست به آسمان برده و دعای فرج را همراه با دعای آخر با مجری برنامه علیرضا پناهی خواندند و در آخر همه ی مردم در آرامش فرهنگ سرای ولاء را ترک و به سمت خانه های خود راهی شدند. 
 
ویژه برنامه «ماه ۲۰» در شب های ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۱  تا ۲۴ در دو بخش نمایشگاه و برنامه‌های صحنه با حضور قاریان ممتاز قرآن کریم، کارشناسان مذهبی، مداحان و هنرمندان به نشانی شهرری، میدان نماز، فرهنگسرای ولا برگزار می‌شود و هر روز علاوه بر ارایه برنامه های ویژه در غرفه ها برنامه های متفاوت و متنوع به شهروندان  منطقه ارائه می شود.
 
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 33370505 تماس و یا به نشانی www.vela.farhangsara.ir مراجعه کنند.
نظر شما