شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۲
کد خبر: ۸۱۸۸۸
|
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
چهاردهمین شب «ماه ۲۰» و جشن میلاد کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی (ع)
چهاردهمین ویژه‌برنامه «ماه ۲۰» با حضور مخاطبان و برپایی جشن میلاد امام حسن (ع) در فرهنگسرای ولا برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، روزها سريع همانند باد گذشت و چهاردهمین ویژه برنامه «ماه ۲۰» رسيد. شهروندان همانند روزهاي گذشته به فرهنگسرا آمده‏‌اند تا شاهد چهاردهمین ویژه برنامه «ماه ۲۰» باشند. بر تعداد صندلي‌ها افزوده شده و جمعيتي بيش از روزهاي گذشته در محوطه فرهنگسرا حاضر شده‌اند. حاضران لحظه‌شماري مي‌كنند تا برنامه آغاز شود و همانطور كه مجريان به آنها قول داده بودند كه در شب میلاد کریمه اهل بیت (ع) این برنامه به صورت ویژه برگزار می شود، شاهد برنامه‌هاي اين شب باشند.

اين شب با بقيه شب‌ها فرقي بزرگ داشت زیرا با ميلاد امام حسن مجتبي(ع) مصادف شده بود و ميهمانان اين شب برنامه، سعي داشتند تا به اين موضوع به شكل ويژه‌اي نگاه كنند.

غرفه کتاب کودک که معمولا خانواده‌هایی سراغ این غرفه می‌آمدند که کودکی همراهشان بود، مملو از انواع کتاب کودک از قبیل داستان و شعر و نقاشی بود.

در غرفه قصه‌گویی کودک، کارشناس قرآنی حضور دارد و قصه‌های قرآنی را با زبان شیرین و لحن خوش برای بچه‌ها روایت می‌کند و کودکان نیز با شوق و ذوق به داستان‌ها گوش می‌دهند.

غرفه نمایشگاه کتاب که بیش از همه کتاب‌های عرضه‌شده با محوریت قرآن و دین دارد، با استقبال خانواده‌ها روبرو شده بودو ....

همه مشغول به كاري هستند، در اين ميان عده‌اي نزديك به ایستگاه‌ها ايستاده‌اند و عده‌اي روي صندلي‌هاي برنامه به انتظار نشسته‌اند و عده‌اي نيز در حال قدم زدن در گوشه و كنار فرهنگسرا هستند كه كم كم با صداي تلاوت قرآن كريم و سرود ملي برنامه آغاز مي‌شود.

در ادامه برنامه مجریان که مهمان چند شبه این ویژه‌برنامه هستند، روی صحنه آمدند و خود را برای مخاطبان معرفی کردند.

چهاردهمین شب از ماه رمضان که مصادف با ولادت امام حسن(ع) بود، مجید پروانه مدیحه‌سرایی را در مورد اهل بیت اجرا کرد که شور و شوق فراوانی را بین شهروندان به وجود آورد.

حضور مهمان ویژه ماشاء الله شاهمرادی از دیگر بخش‌های برنامه ماه 20 بود. وی در مورد بهترین اجراهایش در این سال‌ها  صحبت کرد و از بازی در سریال «معراجی‌ها» راضی‌تر بود.

حجت الاسلام صنیعی کارشناس مذهبی برنامه که با موضوع «اهل بیت (ع)» صحبت‌هاي خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به اهل بیت (ع) گفت: عرش خدا با نور پیغمبر (ص)، ملائک با نور امیر المومنین (ع)، زمین با نور حضرت فاطمه (س)، اجرام ماه، خورشید و ستارگان با نور امام حسن (ع) و بهشت با نور امام حسین (ع) درست شده‌اند.

صنیعی با توجه به میلاد امام حسن(ع) گفت: ماه با حضور حسن(ع) کامل می‌شود. که دراین حال همه مخاطبان در آسمان دنبال ماه گشتند.

پس از اتمام سخنان مذهبی حجه الاسلام صنیعی گروه تواشیح بین المللی الزهرا آمدند و چند قطعه هنری در رابطه با اهل بیت (ع) اجرا کردند.

در قسمت پایانی برنامه مراسم مسابقه بانک شهر توسط مجریان برنامه و با حضور چند نفر از مخاطبان برگزار شد که پس از پرسیدن سوالات مختلف جوایزی به آنها از طرف بانک شهر اهدا شد.

کم کم به بخش پایانی برنامه رسیدیم و پس از اتمام بخش‌های برنامه مخاطبان فرهنگسرای ولاء را همراه با خواندن سرود ای ایران ترک و به سمت خانه‌های خود راهی شدند.

ویژه برنامه «ماه ۲۰» در شب‌های ماه مبارک رمضان از ساعت 21  تا 24 در دو بخش نمایشگاه و برنامه‌های صحنه با حضور قاریان ممتاز قرآن کریم، کارشناسان مذهبی، مداحان و هنرمندان به نشانی شهرری، میدان نماز، فرهنگسرای ولاء برگزار می‌گردد و هر روز علاوه بر ارایه برنامه‌های ویژه در غرفه‌ها برنامه‌های متفاوت و متنوع به شهروندان منطقه ارائه می‌شود.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 33370505 تماس یا به وب سایت فرهنگسرا به نشانی www.vela.farhangsara.ir مراجعه نمایند.

برچسب ها: فرهنگسرای ولا
نظر شما