دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۳
کد خبر: ۸۱۸۸۹
|
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
محسن رضایی در مراسم ضیافت بنیاد فرهنگی صبح قریب مطرح کرد:
با حضور دكتر محسن رضایی و دكتر محمود صلاحي در مراسم افطاری بنیاد فرهنگی صبح قریب از سایت و نشریات این بنیاد رونمایی شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم ضیافت افطاری بنیاد فرهنگی صبح قریب كه در مجتمع فرهنگي آموزشي سرلشگر پاسدار شهيد حسن تهراني مقدم برگزار شد، گفت: امروزه در شرایطی هستیم که کار فرهنگی بیش از گذشته مورد نیاز است.

وی گفت: در زمان دفاع مقدس شهادت فرهنگی بود که به عقب جبهه‌ها صادر می‌شد. در حقیقت بخش مهمی از فرهنگ ایران اسلامی ما با حضور رزمندگان در جبهه جنگ و محصول شهدای عزیز ماست.

رضایی با اشاره به اهمیت مساله فرهنگ در جامعه گفت: کار فرهنگی دو نوع است، فرهنگ عمومی و فرهنگ تخصصی و کاربردی. در فرهنگ عمومی سیستم‌های سنتی ما مثل منبر و موعظه و مراسم‌های محرم و صفر و مراسم ماه رمضان اقداماتی تاثیرگذار در طول تاریخ داشتند و امروز هم دارند. ولی ما به شدت نیازمند کار فرهنگی کاربردی هستیم؛ یعنی جای فرهنگ اقتصادی، فرهنگ سیاسی، فرهنگ اجتماعی، فرهنگ کار، فرهنگ تبادل سیاسی فرهنگی، فرهنگ مناظره، فرهنگ نقد در فضای فرهنگی کشور ما خالی است. یعنی هنوز با وجود اینکه ما این همه فرهنگ غنی مکتب فرهنگی اسلامی ناب محمدی را داریم اما در مسائل ابتدایی اخلاقی کم می آوریم.

رئيس بنياد فرهنگي صبح قريب افزود: آیا زهد معنایش این است که افراد از دنیا فرار کنند یا از دنیاگرایی فاصله بگیرند؟
ما به شدت نیازمند کار فرهنگی کاربردی هستیم
وی گفت: حضرت امام (ره) چندین بار فرمود این اخلاق استعماری را برای کشورهای اسلامی درست کردند و به آنها گفتند شما کار با دنیا نداشته باشید. زهد یعنی شما تلاش نکن و از دنیا فاصله بگیر تا بتوانند منابع زیرزمینی اسلام را غارت کنند ولی در حقیقت زهد این نیست و زهد یعنی در حال تمکن بتوانید یک زندگی عادی داشته باشید و به سمت دنیاگرایی نروید. در حقیقت فاصله خیلی باریکی است بین دوری از دنیا تا دوری از دنیاگرایی. بنابراین ما امروز به شدت نیاز به کار فرهنگی کاربردی داریم که می‌توان این کار فرهنگی را از مدارس شروع کرد و تا سطح دانشگاه‌ها ادامه داد.
ما به شدت نیازمند کار فرهنگی کاربردی هستیم
همچنین در این مراسم كه با حضور شخصيت‌های لشگری و كشوری، خانواده‌های معظم شهدا و ٥٠٠ تن از فعالان فرهنگی اجتماعی و خيريه برگزار شد، نسخه جدید پايگاه اطلاع‌رسانی بنیاد فرهنگی صبح قریب به همراه نسخه جدید دو فصلنامه علمی پژوهشی پژوهش‌های استراتژيك به صاحب امتيازي بنياد صبح قريب و لوح فشرده كليه نشریات این بنیاد توسط دکتر محسن رضایی، دكتر محمود صلاحی، رييس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ حجت الاسلام و المسلمين خلفی، رئيس حوزه رياست قوه قضائی؛ و حجت الاسلام و المسلمين حبيبی، دبير كميسيون اجتماعی فرهنگی مجمع تشخيص مصلحت نظام رونمایی شد.

در بخش ديگري از این مراسم علي تهراني مقدم، مشاور دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام و قائم مقام بنياد صبح قريب، توضيحاتي در خصوص فعاليت‌های بنياد فرهنگی صبح قريب در زمينه های مختلف اجتماعي، فرهنگي، هنري و رسانه‌ای وجهادی و تبليغی ارائه داد و از برگزاري چهارمين جشنواره بزرگ و بين‌المللي فرهنگي هنري ادبي مقاومت اسلامي توسط بنياد در سال جاري خبر داد.

در انتهاي مراسم نيز کلیپ مربوط به شهید حسن تهرانی مقدم که از سوی موسسه شهدای غدیر تولید شده بود، برای اولین بار پخش شد و از خانواده شهيد حسن تهرانی مقدم تجليل شد.
نظر شما