شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۵۵
کد خبر: ۸۱۸۹۰
|
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
جشن «شوق ضیافت» در ویژه برنامه‌ای به مناسبت فرارسیدن ولادت امام حسن مجتبی (ع) با حضور کم‌سابقه عاشقان روزه‌دار اهل بیت (ع) از سرتاسر شهر تهران برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ ویژه‌برنامه «شوق ضیافت» فرهنگسرای عطار هر شب در ماه رمضان با برگزاری برنامه‌های مفرح با رویکردی آموزشی، تربیتی به قصد پیوند زدن هر چه بیشتر دل ها با مفاهیم عمیق معنوی با توسل به اهل بیت(ع) در بوستان تهرانی منطقه 10 برگزار می شود.

«شوق ضیافت» میلاد کریم اهل بیت را جشن گرفت

شب است، خورشید رفته است و هر که آمدنی بود آمده است. کودکان بر دوش پدرانشان نشسته‌اند و پدران ایستاده‌اند، صندلی‌ها خیلی وقت است پر شده. تازه خورشید رفته بود که پرشده بودند. صندلی‌ها نیز همین طورند تا بیایی به خود بجنبی پر می‌شوند، مثل میزها می‌مانند که وفا ندارند. اما وفای آن روسری سبز ـ از اینجا چهره اش پیدا نیست ـ  که می‌ایستد و صندلیش را به آن تازه وارد کهنسال می‌دهد، جنس ماندن است، جنس حال جاری در اینجا. اینجا شیفتگان روزه‌دار امام حسن مجتبی (ع) گردآمده‌اند، اینجا بوستان تهرانی ست، اینجا جشن «شوق ضیافت» است.

اینجا جای سوزن انداختن نیست. صحنه را نورها به پرواز در آورده است. نسیم ملایم شب‌های تابستانی پرچم همیشه سبز و سرخ و سفید ایران را به رقص آورده است، گویی زمان آبستن فرزندی از جنس نور است که این گونه بی‌تابانه چشم‌ها به انتظار نشسته است. ناگاه سکوت جاری می‌شود، صوت قاری آیات آسمانی قرآن کریم را به دل‌ها می‌نشاند.

سرود ملی جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود. آنان که ایستاده‌اند دست بر سینه می‌گذارند. مجری برنامه، میلاد شیران، برنامه را شروع می‌کند. امید معنوی، بحر طویل‌خوان و خواننده اهل بیت (ع)، قطعه «امام رضا (ع)» را می‌خواند. چشم‌ها را اشک می‌گیرد. دیگر گویی چشم نیست دریای شوق است، نه دروغ می‌گویند کلمات، مگر می‌توانند وصف کنند حال این چشم‌ها را مگر راز دل های عاشق بر سیاه کلمات هویدا خواهد شد؟! در ادامه به رسم هر شب کارشناس برنامه، دکتر اسماعیل تبار، بر روی صحنه آمدند؛ و به بحث پیرامون «ازدواج و راه‌های شناخت همسر مناسب» پرداختند.

حسین متولیان، شاعر و نویسنده، مهمان ویژه برنامه با خواندن شعر، شعور معنوی ـ اخلاقی جاری در اشعارش را به گوش جان مخاطبان نشاند. حسین توکلی، خواننده، با خواندن «بارون»، «خاطره‌ها»، «امضا»، «یادگاری» و «گلخانه» به هنرنمایی پرداخت. گروه شعبده‌بازی تبسم، با اجرای «کلاه و کارد»، «حلقه مروارید»، «آتش و کبوتر» و... موجب شگفتی حضار شد. در پایان هم به رسم قرعه به 15 نفر از حضار که نامشان حسن یا مجتبی بود هدایای نفیسی تقدیم شد.
نظر شما