دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۲۸
کد خبر: ۸۱۹۲۰
|
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حاشیه بازدید از فرهنگسرای بهمن از تشکیل ۳۴ گروه قرآنی در ۳۴ فرهنگسرای پایتخت و راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای کالاهای قرآنی و کمیته‌های قرآنی فرهنگسراها خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دکتر محمود صلاحی شامگاه شنبه با حضور در فرهنگسرای بهمن از روند برگزاری ویژه‌برنامه ضیافت رمضان کریم در شهرک فرهنگی بهمن دیدن کرد و استقبال مردم را از برنامه جشن رمضان در سالن شهید آوینی ستود.

فرهنگ گره‌گشایی باید نهادینه شود
وی با تاکید بر اینکه کار فرهنگی به ویژه وقتی برای محرومان است خستگی ندارد، افزود: نباید اینگونه باشد که دغدغه ما گره‌گشایی از یک خانواده باشد بلکه باید فرهنگ گره‌گشایی نهادینه شود. امشب استاد جمشید مشایخی با حضور در برنامه گره‌ای از یک خانواده نیازمند باز می‌کند، ولی این فرد با کار خود در ذهنش می‌ماند که باید گره‌های دیگر را باز کند و مخاطبان برنامه هم در این کار خیر مشارکت می‌کنند.

۳۴ گروه قرآنی در ۳۴ فرهنگسرا تشکیل می‌شود
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: طبق برنامه گروه‌های قرآنی در فرهنگسراها راه‌اندازی می‌شود و نخستین فرهنگسرا در این موضوع بهمن خواهد بود. اهل بیت هیچ پیغمبری مظلوم‌تر از پیغمبر ما نیست که اکثر آن‌ها به ضرب شمشیر یا زهر به شهادت رسیدند. با این حال پیغمبر اکرم(ص) از اینکه قرآن را جدی نگرفته‌ایم به خدا شکوه می‌کند. ما باید کاری کنیم که شامل این شکوه نباشیم و با راه‌اندازی گروه‌های قرآنی در فرهنگسراها خانواده‌ها را بیشتر با قرآن آشنا کنیم، باید تا پایان سال ۹۴ در ۳۴ فرهنگسرا ۳۴ گروه قرآنی تشکیل شود.

راه‌اندازی فروشگاه زنجیره‌ای عرضه کالاهای قرآنی
صلاحی در ادامه بیان کرد: ما باید یک فروشگاه زنجیره‌ای عرضه محصولات قرآنی در طول سال در فرهنگسراها داشته باشیم. ۲۰۰ موسسه قرآنی در سطح شهر تهران در حال فعالیت‌اند که این ۲۰۰ موسسه را بنده به دانه‌های تسبیح تشبیه می‌کنم و سازمان باید نخ این تسبیح باشد و آن را سازماندهی کند. شورای قرآنی با مسئولیت مستقیم من تشکیل می‌شود و هر فرهنگسرا باید کمیته قرآنی داشته باشد تا کار صحیح قرآنی در جامعه راه‌اندازی و قرآن از مهجوریت خارج شود.
 
صلاحی با بیان اینکه سه نکته در فرهنگسرای بهمن افزود: پایه این سه اصل مهم در فرهنگسرای بهمن بنا شده و این مجموعه باید به عنوان نخستین فرهنگسرا این کار را انجام دهد و به دنبال آن سایر فرهنگسراها اقدام کنند.

فرهنگسرای بهمن؛ قطب فرهنگی جنوب پایتخت
در این بازدید که شامگاه شنبه ۱۳ تیرماه بعد از اذان مغرب انجام شد، دکتر صلاحی در ویژه‌برنامه جشن رمضان با اجرای کاظم احمد‌زاده حضور یافت. وی در ادامه از غرفه‌ها و برنامه‌های متنوع فرهنگسرای بهمن شامل ایستگاه‌های مسابقه حضوری قرآن و نهج‌البلاغه، اجرای زنده نمایش ویژه کودکان و نوجوانان، جزءخوانی قرآن، رصد شامگاهی، فعالیت‌های کانونی فرهنگسرای بهمن، خوشنویسی، نگارگذر ۳۰ روز، ۳۰ حدیث و بازارچه بزرگ خیریه دیدن کرد.

علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از ویژه‌برنامه ضیافت رمضان در شهرک فرهنگی بهمن می‌توانند به فرهنگسرای بهمن واقع در انتهای بزرگراه نواب، ضلع جنوبی میدان بهمن، خیابان شهید وفایی مراجعه کنند.
نظر شما