دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۴
کد خبر: ۸۱۹۸۲
|
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
آیین یادبود زنده‌یاد حمید سمندریان با اجرای سعید اسدی و تقدیر از شاگردان استاد در فرهنگسرای سرو برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، به یاد سال‌ها فعالیت هنری زنده یاد استاد حمید سمندریان چهره برجسته نمایش، کارگردانی، ترجمه و استاد شاخص هنر، آیین یادبود وی با حضور چهره‌های هنری و تئاتر کشور، دوشنبه ۲۲ تیر ساعت ۱۸ در فرهنگسرای سرو برگزار می‌شود.

اجرای این مراسم را سعید اسدی دبیر جشنواره تئاتر فجر امسال بر عهده خواهد داشت و قرار است از چند تن از شاگردان استاد سمندریان از جمله جمال اجلالی، پرویز پورحسینی، میکائیل شهرستانی، محمودرضا رحیمی در این آیین، تقدیر شود.
  آیین یادبود استاد حمید سمندریان برگزار می‌شود
استاد حمید سمندریان متولد ۹ اردیبهشت ۱۳۱۰ در تهران، فعالیت نمایش خود را از زمان تحصیل آغاز کرد و تحصیلات خود را در آلمان ادامه داد و پس از پایان تحصیلات و گذراندن دوره‌های تئاتر به صورت جدی و حرفه‌ای مشغول به کار می‌شود. پس از گذراندن دوره‌های نمایش به دعوت اداره هنرهای نمایش دراماتیک به ایران باز می‌گردد و در تلویزیون شروع به ساخت چند تله تئاتر می‌کند. در نیمه نخست دهه ۷۰ به پیشنهاد و دعوت دانشکده هنر و معماری دانشگاه تهران گروه نمایش این دانشکده را راه‌اندازی می‌کند و بعد از آن نیز با تاسیس کلاس‌های آزاد بازیگری و کارگردانی، دانش آموختگان زیادی را وارد عرصه حرفه‌ای هنر کرد.

حمید سمندریان ۲۲ تیرماه ۹۱ در سن ۸۱ سالگی در منزل خود درگذشت.
 
علاقه‌مندان برای حضور در این آیین یادبود می‌توانند به نشانی فرهنگسرای سرو واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، ضلع شمالی پارک ساعی، کوی ساعی یکم مراجعه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88799154 تماس بگیرید یا به درگاه اینترنتی sarv.farhangsara.ir و instagram.com/farhangsara_sarv  مراجعه کنید.
نظر شما