دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۴
کد خبر: ۸۱۹۸۷
|
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
عضو شورای سیاستگذاری چهارمین جشنواره تئاترشهر یکی از هدف‌های این جشنواره را شناخت استعدادهای جوان و تازه کار گروه‌های تئاتری و فراهم کردن موقعیت اجرا برای آن‌ها دانست.
جشنواره تئاتر شهر محلی برای شناخت استعدادهای جوان استبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ایرج راد، عضو شورای سیاستگذاری چهارمین جشنواره تئاترشهر گفت: در جلسه نخست شورای سیاست‌گذاری جشنواره به مسئله کیفیت آثار تاکید شد تا نمایش‌هایی تولیدی به لحاظ کیفیت بتواند در جایگاه ویژه‌ای قرار بگیرند.
  
وی ادامه داد: دو هدف مشخص در برگزاری جشنواره تئاترشهر وجود دارد، نخست سفارش نمایش‌هایی که تاثیرگذار باشند و به عنوان الگو بیان شوند؛ دوم، انتخاب استعدادهای جوان و تازه از میان کارهایی که توسط گروه‌های تازه‌کار و آماتور به صحنه می‌روند.
 
مدیرعامل خانه تئاتر از برپایی آیین بزرگداشت هنرمندی در قید حیات در چهارمین دوره جشنواره خبر داد و افزود: علاوه بر این بزرگداشت در جلسه شورا پیشنهاد شد یکی از هنرمندانی که در بین ما نیست ولی جایگاه ویژه‌ای در هنر تئاتر دارد نیز به مناسبت جشنواره معرفی شود. چرا که متاسفانه جوان‌ها کمتر با کارهای این هنرمندان و تاثیری که بر تئاتر داشتند آشنایند.
  
راد با این توضیح که استعدادهای ناشناخته‌ای که در جشنواره جرقه می‌زند باید تبدیل به نور شود، اظهار داشت: امیدواریم برای این افراد موقعیت اجرای کار فراهم شود تا این استعدادها شکفته شوند و جایگاه خود را پیدا کنند. جشنواره نباید فقط به تقدیر و تشکر ختم شود. باید امکانات در اختیار آن‌ها قرار بگیرد و خارج از جشنواره سالن در اختیار نمایش‌هایی که قابلیت خاصی دارند گذاشته شود تا جوانان بتوانند خود و اثر هنریشان را در مقابل دیده تماشاگر به آزمون بگذارند.
  
چهارمین جشنواره تئاتر شهر به دبیری شهرام کرمی توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از ۲۶ شهریور تا ۲ مهر برگزار می‌شود.
نظر شما