چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۳۸
کد خبر: ۸۲۰۴۰
|
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
آیین تجلیل از ناصر جواهر پور؛ خوشنویس سه شنبه ۲۳ تیرماه با حضور استادان خطاط و خوشنویسان کشور در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در ابتدای این برنامه سجاد نوروزی رئیس فرهنگسرای اندیشه در باب خدمات جواهرپور در زمینه خوشنویسی گفت: آثاری را که این استاد بزرگوار خلق کردند، می توان در زمره تحلیل های زیباشناختی قرار داد. که همگان از سمت و سوی ذهنی و ماهیت نگاهی ایشان به خوشنویسی تحت تاثیر قرار می گیرند.
  
وی ادامه داد: استاد جواهر پور در آثار خود المان ها و نمادهایی را انتخاب می کند که بازخورد دینی و کنش ملی دارد. با توجه به اینکه دوره ای سپری می کنیم که شبه هنر به وفور دیده می‌شود، که قاعده ناهنجار را پدید آورده و با زندگی و زمانه ما هم خوانی ندارد. روح هویت بخش شگفت انگیزی را در آثار استاد جواهرپور مشاهده می‌کنیم که باعث ایجاد شور و شعف در مخاطب می شود. 
ناصرجواهرپور، استاد خط‌ناخنی تجلیل شد 
رئیس فرهنگسرای اندیشه در زمینه برگزاری برنامه های خوشنویسی در فرهنگسرا اظهار امیدواری کرد و گفت: بسیار خوشحال می شویم خوشنویسان آثار ارزشمند خود در معرض دید مخاطب قرار دهند و ما از این حرکت فرهنگی استقبال می کنیم. 
 
در ادامه برنامه آیین تجلیل از جواهرپور، کاوه تیموری خوشنویس درباره این هنرمند پیشکسوت گفت: به عقیده من آقای جواهرپور در مقام یک هنربان در جامعه حضور دارد، زیرا یکی از پیشگامان هنر خوشنویسی محسوب می‌شوند. وقتی به آثار ارزنده ایشان در این چند سال فعالیت‌شان را مرور کنیم، متوجه خواهیم شد که حتی در سرمشق‌های ادبیات حماسی، جنگ و انقلاب خوش درخشیدند و آثار ارزشی درخور توجه ای را خلق کردند. 
 ناصرجواهرپور، استاد خط‌ناخنی تجلیل شد
به گفته تیموری، چراغ خوشنویسی همیشه با حضور چنین پیشکسوتانی از جمله جواهرپور روشن مانده است که بی وقفه با کوشش‌های بی مزد و منت بوده و سعی کرده اند در این راه گام های موثری بردارند. پس باید قدر چنین هنرمندان کمیاب و ارزشمند را بدانیم. 
  
اردشیر تاکستانی، نگارگر در مورد آثار خوشنویسی جواهر‌پور تصریح کرد: سبک آقای جواهر در خوشنویسی که به عنوان سبک ناخنی شهرت دارد، سبکی خاص و بسیار سخت است که معدود خوشنویسان به این سبک هنری در خوشنویسی روی می‌آورند و البته در کارشان عشق و علاقه فراوانی دیده می‌شود. 
 
وی ادامه داد: به عقیده من هنر خوشنویسی سابقه تاریخی دارد و بسیار مقدس است و برای بسط و گسترش آن باید تلاش کنیم. همگان بر این عقیده استوار هستند که هنر خوشنویسی به عنوان عروس هنرهای تجسمی خوش درخشیده است. 
 
این هنرمند نگارگر از تلاش هنرمندان خوشنویس که هنر و تکنیک خود را به هنرآموزان خوشنویسی انتقال می‌دهند، تقدیر و قدردانی کرد و گفت: در زمینه خط ناخنی کمتر کسی رغبت می‌کند که به این هنر علاقه نشان دهد، از آقای جواهرپور که استاد این رشته هنری‌اند تشکر می کنم که هنر خود را به نمایش می گذارند تا همگان از آن بهره و لذت ببرند. 
 
در پایان این برنامه، فرهنگسرای اندیشه از زحمات بی‌دریغ ناصر جواهرپور در زمینه خوشنویسی(ناخنی) تقدیر و قدردانی کرد.
مطالب مرتبط
نظر شما