دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۷
کد خبر: ۸۲۰۵۶
|
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
فرهنگسرای شهر جشنواره بچه‌های محراب را در منطقه ۱۲ برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگسرای شهر نظر به اهمیت و جایگاه نماز جماعت در شریعت مبین اسلام و ترغیب و تشویق مکّبرین و موذّنین نوجوان مساجد منطقه12 در نظر دارد جشنواره «بچه های محراب» را ویژه مکّبرین و موذّنین نوجوانان زیر پانزده سال پسر را در سطح مساجد محلات این منطقه برگزار کند.
  
پس از برگزای این جشنواره طی مراسمی با حضور شخصیت های فرهنگی و مذهبی نوجوانان برگزیده در یکی از مساجد محوری منطقه تجلیل و تقدیر به عمل خواهد آمد. این نوجوانان در دو گروه سنی "زیر 9 سال" و "9 تا 15 سال" و در دو رشته مکّبری و موذّنی به رقابت خواهند پرداخت.
 
این جشنواره با هدف ارتقای احتصام و همبستگی اجتماعی بر اساس هویت و سبک زندگی دینی مبتنی بر مسجد محوری درمحلات و ترویج و اعتلای حس تعلق آحاد جامعه به اماکن دینی و توسعه فرهنگ دعا، نیایش و ارتباط با خدا و همچنین ترویج و توسعه آیین ها و مناسک دینی و مذهبی میان نوجوانان از طریق شناسایی و تجلیل از مکّبرین و موذّنین نوجوان مساجد و گسترش برنامه های مذهبی و ایجاد انس و الفت بیشتر نوجوانان و مساجد و جهت دهی استعدادهای درخشان به سمت و سوی نغمات دینی و افزایش اعتماد به نفس نوجوانان برگزار خواهد شد.
 
برگزاری این جشنواره از طریق فراخوان و مکاتبه با ائمه جماعات مساجد در منطقه 12 شهر تهران به منظور شناسایی و بر اساس شاخصه های تعیین شده از سوی هیئت داوران، مورد سنجش قرار می گیرد و طی دو مرحله ابتدا در سطح مناطق ارزیابی و تجلیل شده و سپس برگزیدگان درمرحله دوم در سطح تهران توسط هیئت داوران انتخاب و مورد تجلیل و تکریم قرار خواهند گرفت.
 
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 66736689-66736662 تماس بگیرید.
برچسب ها: فرهنگسرای شهر
نظر شما