دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۴
کد خبر: ۸۲۰۸۲
|
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
دهمین نشست «در قلمرو داستان» برگزار می‌شود
دهمین نشست تخصصی «در قلمرو داستان» با هدف آشنایی با ادبیات بین‌الملل به نقد و بررسی کتاب «پدرو پارامو» اثرخوان رولفو اختصاص دارد.
نقد و بررسی «پدرو پارامو» اثر محبوب خوان رولفو در ارسبارانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ دهمین نشست «در قلمرو داستان» با حضور محمدرضا گودرزی نویسنده و مدرس داستان نویسی، به بررسی کتاب «پدرو پارامو» می‌پردازد؛ این کتاب داستان پسری است که به مادر در حال مرگش قول می‌دهد پدر گمشده اش (پدرو پارامو) را پیدا کند. پسر می‌رود و به شهر مرده و ویرانی پا می‌گذارد که ارواحی در آن سرگردانند.

خوان رولفو در سال 1917 در مکزیک در خانواده‌ای زمین‌دار متولد شد. او طی سال‌های 1926 - 1229 شاهد خشونت آمیزترین وقایع جنگ مذهبی کاتولیکی بود. درسال 1923 در شش سالگی پدر و دو تن از عموهایش در جنگ کاتولیکی کشته شدند و در سال 1927 مادرش را نیز ازدست داد. وی نویسندگی را از سال 1940 شروع کرد و در 35 سالگی مجموعه 15 داستان کوتاه را با نام «دشت سوزان» منتشر کرد. او در سال 1985 موفق به کسب جایزه سروانتس از کشور اسپانیا شد.

«درقلمرو داستان» با هدف شناخت فرهنگ داستانی ملل با حضور اساتید و اهل قلم سه شنبه هر هفته در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. برگزار و هربار آثار یک نویسنده نقد و بررسی می شود.

علاقمندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان جلفا مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌هاي 20-22872818 تماس بگیرند.
نظر شما