يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۸
کد خبر: ۸۲۰۹۸
|
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
محمود صلاحی در بازدید از مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۱:
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران صبح چهارشنبه در بازدید از مراکز فرهنگی هنری منطقه 11 و فرهنگسرای انقلاب گفت: باید محیط های فرهنگی و هنری را مفرح و نشاط آور کنیم. فضای فعلی برخی از مراکز فرهنگی به خصوص کتابخانه ها جذاب نیست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به همراه معاونین و مدیران ارشد این سازمان در آخرین روز تیرماه طی پنجمین بازدید منطقه ای از فرهنگسراها و مراکز فرهنگی پایتخت، از پردیس سینمایی رازی، فرهنگسراهای رازی، فناوری اطلاعات و انقلاب و همچنین خانه های فرهنگ شیخ هادی، ابوسعید و حر در منطقه 11 تهران بازدید کرد.

صلاحی از تمام بخش های فرهنگسرای انقلاب از جمله سینما، آمفی تئاتر، نگارخانه، خانه اسباب بازی، کتابخانه، کلاس های آموزشی و همچنین دو طبقه موزه این مرکز نیز دیدن کرد.

محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پایان این بازدید در جلسه با مدیران این منطقه با اشاره به تمرکز جمعیتی در منطقه یازده و کمبود مراکز فرهنگی هنری گفت: تمام مراکز منطقه 11 به خصوص کتابخانه های تحت پوشش باید مخاطبان بیشتری جذب کنند و این کتابخانه ها به مردمی که از این مراکز استفاده نمی کنند، معرفی شوند.

اهمیت فرهنگ در نگاه مقام معظم رهبری
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به موضوعات مختلفی که در کشور در حال پیگیری است گفت: اگر فرمایشات مقام معظم رهبری را در 25 سال گذشته تحلیل کنیم می بینیم سهم فرهنگ، چه از نظر حجم و چه اهمیت در درجه بالاتری از سایر موارد قرار دارد.
وی افزود: برای تهران 9 میلیون نفری، تعداد مراکز فرهنگی و هنری باید بیشتر باشد. البته برخی فعالیت های فرهنگی را می توان با محوریت مسجد انجام داد. حداقل در مقاطعی مانند ماه مبارک رمضان یا ماه محرم می توان جوانان را به مسجد هدایت کرد و به نظر من هیچ محلی برای تجمع، بهتر از مسجد نیست.

فعالیت کتابخانه ها تخصصی شود
محمود صلاحی با تاکید بر این مسئله که کتابخانه ها باید به صورت تخصصی فعالیت کنند، گفت: اگر کتاب خوبی در کشور منتشر می شود، باید برای تمام کتابخانه ها خریداری شود. از من در نمایشگاه کتاب پرسیدند چرا مردم کتاب نمی خوانند؟ گفتم اگر کتاب خوب باشد، مردم از کتاب استقبال می کنند. همانطور که کتاب «دا» را 700 هزار نفر خریدند و بیش از 2 میلیون نفر خواندند. در حوزه سینما هم اگر فیلم خوب تولید شود، دیدیم که بعضی فیلم ها بیش از 1 میلیون نفر مخاطب داشته اند. ببینید مردم چه می خواهند و کتاب های مناسب و جذاب برای مردم را خریداری کرده و در کتابخانه ها عرضه کنید.

صلاحی افزود: محیط های فرهنگی و هنری را جذاب، مفرح و نشاط آور کنیم. فضای فعلی برخی از مراکز به خصوص کتابخانه ها جذاب نیست. نه فقط در کتابخانه ها که در در موزه ها و گالری ها باید به طور منظم از هنرمندان درخواست کنیم آثار خود را برای نمایش و فروش عرضه کنند و با این کار، به اقتصاد هنر کمک کنیم.

اولویت های فرهنگی کشور را پیدا کنید
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اهمیت ادبیات در فرهنگ گفت: اولویت های فرهنگی کشور را پیدا کنید. به عنوان مثال یکی از جلوه های هنر و فرهنگ کشور ادبیات است که می توان بر روی شاهنامه خوانی تمرکز کرد. در خود شاهنامه هم بخش هایی که به تبلیغ و تشریح زبان فارسی می پردازد توجه ویژه داشت و به کودکان آموخت.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای پردیس سینمایی رازی در جذب مخاطب تاکید کرد: با فکر خلاقانه و روش های ابتکاری می توان مخاطبان این مجموعه سینمایی را چند برابر افزایش داد.

صلاحی ضمن قدردانی از شهرداری منطقه 16 در تجهیز و بازسازی سالن چند منظوره شهید آوینی در فرهنگسرای بهمن تاکید کرد: مدیران فرهنگی و هنری مناطق 22 گانه تهران با شهرداران مناطق روابط خود را گسترش دهند و و اگر خانه قدیمی در منطقه ای وجود دارد، با همکاری شهرداری به خانه موزه و یا خانه فرهنگ تبدیل شود.

در پایان این بازدید جلسه مدیران و معاونین سازمان فرهنگی هنری با مدیران فرهنگی هنری منطقه 11 در سالن جلسات فرهنگسرای رازی برگزار شد. خادم مدیر فرهنگی هنری منطقه 11 و رئیس فرهنگسرای رازی ضمن ارائه گزارشی از مهم ترین برنامه های این فرهنگسرا در دو سال گذشته، آماری از عملکرد این فرهنگسرا ارائه کرد. محمدخانی رئیس فرهنگسرای انقلاب هم با اشاره به قرارگیری این مرکز فرهنگی در قلب منطقه مسکونی نواب، بر لزوم توجه ویژه سازمان فرهنگی هنری به این فرهنگسرا تاکید کرد. وکیلی پور هم ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این فرهنگسرا، از تخصصی شدن فعالیت های این مرکز و تولید اولین نرم افزار موبایلی تولید سازمان فرهنگی هنری طی ماه های گذشته خبر داد.
نظر شما