دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۵۹
کد خبر: ۸۲۱۰۷
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
حامد حریری از هدف‌ها و برنامه‌های فرهنگسرای ابن‌سینا گفت
رئیس فرهنگسرای ابن سینا امیدوار است که برنامه‌های تابستانه این فرهنگسرا در سال جاری باعث افزایش شادابی و نشاط معنوی شهروندان شود.
فرهنگسرایی که در جستجوی شادابی و نشاط معنوی استحامد حریری در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ گفت: خانواده مخاطب اصلی برنامه‌های تابستانی فرهنگسرای ابن سینا است. ایجاد نشاط معنوی، شادابی و طراوت و به دنبال آن تجربه و مهارت‌آموزی که در این رهگذر کسب می‌شود، از هدف‌ها و رویکردهای برنامه‌های این فرهنگسرا به حساب می‌آید.
 
مدیر فرهنگی منطقه ۲ درباره نحوه انتخاب برنامه‌های سال ۹۴ در فرهنگسرای ابن سینا گفت: دوره‌های مختلف تابستان امسال بر اساس توزیع برگه‌های نظرسنجی بین شهروندان منطقه برنامه‌ریزی شده که بر مبنای آن نیازسنجی‌های لازم انجام شده است. از طرف دیگر، برنامه‌ها بر اساس بافت جغرافیایی و جمعیتی منطقه تدارک دیده شده است. همین اقدام‌ها موجب شده که برخی از برنامه‌های پیشین حذف یا تقویت شوند.
 
حریری درباره مهم‌ترین برنامه منطقه ۲ که فراخوان آن از مردادماه به صورت عمومی اعلام خواهد شد، گفت: برگزاری «دومین سوگواره نمایشی آیین‌های مذهبی خمسه» را با استعانت از درگاه حضرت حق تعالی در سال «دولت و ملت همدلی و همزبانی» و با هدف حمایت از پدیدآورندگان آثار آیینی مذهبی، حفظ و ثبت میراث کهن نمایش ایران‌زمین و نیز ایجاد بستر مناسب در جهت رشد و تعالی هنر فاخر و معنوی نمایش‌های مذهبی در سایه همدلی به صورت رقابتی برگزار خواهیم کرد.
 
وی درباره دیگر برنامه‌های مهم این منطقه گفت: همایش بزرگ «شعر و موسیقی انقلاب در سالروز آزادسازی اسرا» در تاریخ ۲۶ مردادماه اجرا خواهد شد. برنامه «اینجا ایران‌زمین است» نیز ویژه هفته فرهنگی استان‌ها است که در شهریور ماه برگزار می‌شود.
 
حریری با اشاره به دوره‌های آموزشی تدارک‌دیده شده در فرهنگسرای ابن سینا در ادامه افزود: برای غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان در تابستان برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده‌ایم که بالغ بر ۹۲ عنوان برنامه است. این برنامه‌ها با هدف‌گذاری مشخص ویژه خانواده‌ها و گروه‌های سنی مختلف در فرهنگسرای ابن سینا و دیگر مراکز تابعه اجرا خواهد شد.
 
رئیس فرهنگسرای ابن سینا در پایان افزود: در بخش آموزش کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مناسبی بر اساس نیازسنجی‌های صورت‌گرفته در منطقه برای تمامی رده‌های خردسال، کودک و نوجوان و بزرگسال مهیا نموده‌ایم. این دوره‌ها در دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی شده‌اند که عبارتند از: دوره‌های آموزشی مهارت‌های اجتماعی و فرهنگی (شیوه‌های شاد زیستن، مهارت‌های خودباوری، خودشناسی و....)، کارگاه‌های آموزشی هنرهای ادبی (نویسندگی و داستان‌نویسی با حضور استاد محمدجواد جزینی)، دوره‌های ورزشی (شنا، فوتبال و شطرنج)، دوره‌های کودک و نوجوان، هنرهای دستی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، آموزش خوشنویسی (با حضور استادان برجسته انجمن خوشنویسان شعبه غرب تهران) و دوره‌های علوم قرآنی.
نظر شما