دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۹
کد خبر: ۸۲۱۳۱
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
افتتاح دارالقرآن فاطر ریحانه النبی«ص» در فرهنگسرای بهمن
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تاکید بر تدوین برنامه‌های خلاقانه‌ و ابتکاری برای آموزش و فرهنگ‌سازی در دارالقرآن‌ها، بهره‌بردن از همه جلوه‌های هنر حول محور قرآن را برای قرار دادن مفاهیم قرآنی در متن زندگی شهروندان مفید دانست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دارالقرآن فاطر ریحانه النبی«ص» شامل کلاس‌های آموزش قرآن و نمایشگاه فروش محصولات فرهنگی روز گذشته با حضور رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیران فرهنگی هنری مناطق، جمعی از خانواده شهیدان و قرآن پژوهان در فرهنگسرای بهمن گشایش یافت. 
 
محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این مراسم با تشکر از مجموعه فرهنگسرای بهمن نسبت به راه‌اندازی داراقرآن فاطر گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها انجام شده حداکثر تا پایان سال جاری ۳۴ فرهنگسرای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دارالقرآن و نمایشگاه عرضه محصلات فرهنگی را در بهترین مکان فرهنگسراها راه‌اندازی می‌کنند که نخستین دارالقرآن را فرهنگسرای بهمن راه‌اندازی کرد و می‌تواند الگویی برای دیگر فرهنگسراهای سازمان باشد.
  
وی با بیان اینکه باید برنامه‌های خلاقانه‌ و ابتکاری برای آموزش و فرهنگ‌سازی در دارالقرآن تدوین شود، گفت: فرهنگسراها پس از راه‌اندازی دارالقرآن باید گروه‌های قرآنی منطقه را شناسایی و ساماندهی کنند و با همه مساجد منطقه و ائمه جماعات ارتباط مستمر و سازنده برقرار کنند چراکه فرهنگسرا هیچ‌گاه جای مسجد را نمی‌گیرد و اصل و محور کار در این موضع مساجد هستند.
 صلاحی: برای پرداختن به قرآن باید از همه جلوه‌های هنر بهره برد
صلاحی با بیان اینکه باید برای قرآنی شدن زندگی‌‌مان تلاش کنیم، تصریح کرد: همه معارف الهی در قرآن است و با بهره‌بردن از تدریس استادان حوزه و دانشگاه برای زندگی شهروندان می‌توانیم بسیاری از گرفتاری‌های روزمره را به شکل درست پوشش دهیم. 
 
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه هر فرهنگسرا باید حداقل یک کلاس رایگان قرآنی داشته باشد، افزود: علاوه بر برگزاری کلاس‌های قرآنی باید در ابتدای دیگر کلاس‌ها نیز یک جمله قرآنی با ترجمه آن خوانده شود تا همه از آن بهره ببرند. همچنین برای پرداختن به قرآن باید همه جلوه‌های هنری را حول محور قرآن گرد آورد تا با همه این تلاش‌ها کاری کنیم که قرآن در متن زندگی مردم قرار گیرد.
 
منصور احمدلو نیز در این مراسم با قدردانی از کارکنان فرهنگسرای بهمن برای راه‌اندازی و تجهیز این دارالقرآن گفت: این دارالقرآن در ورودی شرقی فرهنگسرای بهمن با همکاری همه کارکنان شکل گرفت و کار سخت‌افزاری آن در مدت کوتاهی آغاز شد و کار محتوایی آن نیز با استفاده از راه‌نمایی‌های تخصصی فرهنگسرای قرآن انجام شده است. 
 
رئیس فرهنگسرای بهمن با تاکید بر اهمیت محوریت قرآن و اشاره به سخنان رئیس سازمان درباره توجه فرهنگسراها به این موضوع گفت: امیدوارم کار راه‌اندازی دارالقرآن در فرهنگسراها تداوم داشته باشد و از شورای سیاست‌گذاری سازمان فرهنگی هنری می‌خواهم تا تدبیری برای تداوم این مسیر بیاندیشند. 
 
همزمان با این مراسم آثار نقاشی‌خط قرآنی عظیم فلاح هنرمند حوزه تجسمی در فرهنگسرای بهمن به نمایش درآمد. دارالقرآن کریم فاطر در ورودی شرقی فرهنگسرای بهمن با پنج کلاس و فروشگاه‌ محصولات قرآنی پذیرای شهروندان است.
مطالب مرتبط
نظر شما