شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۸
کد خبر: ۸۲۱۶۴
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
در ادامه سلسله برنامه‌های سینما نوستالژی، فیلم سینمایی «مهریه بی بی» به کارگردانی و نویسندگی اصغر هاشمی در فرهنگسرای اندیشه پخش و نقد می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سینما نوستالژی عنوان ویژه برنامه‌ای است که قرار است در آن فیلم‌های خاطره‌انگیز سه دهه اخیر سینما پخش و نشست نقد و بررسی آن با حضور عوامل برگزار شود.
 
در ادامه برنامه‌های سینما نوستالژی، فیلم سینمایی «مهریه بی بی» به کارگردانی و نویسندگی اصغر هاشمی و تهیه‌کنندگی محمد برسوزیان روز سه‌شنبه 6 مرداماه ساعت 18 در آمفی تئاتر فرهنگسرای اندیشه پخش و نقد می‌شود.
 
در این فیلم که در سال 1373 به نمایش درآمده بازیگرانی همچون علی‌رضا خمسه، جهانبخش سلطانی، پروین دخت یزدانیان، محمود بصیری، سعید امیر سلیمانی، کمند امیر سلیمانی، اسماعیل داور‌فر، نیما بانکی ایفای نقش کرده‌اند.
  
داستان فیلم از این قرار است که بی‌بی برای نجات کوکب از یک ازدواج اجباری، سند قطعه زمینی را که مهریه‌اش است برای فروش، به بنگاه معاملات ملکی اسدی می‌برد. دلال دیگری به نام شکوری که از مدت‌ها پیش در پی خرید این زمین بوده، پی می‌برد که بی‌بی از قیمت واقعی زمینش بی‌اطلاع است. دو بنگاهدار همدست می‌شوند تا زمین را مفت و ارزان از چنگ بی‌بی درآورند. اما اتفاقی که پیش می‌آید نقشه آن‌ها را عقب می‌اندازد. سرانجام بی‌بی زمین را به یک سازمان خیریه واگذار می‌کند.

علاقه‌مندان برای تماشای این فیلم می‌توانند به آمفی تئاتر فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان اندیشه مراجعه کنند.
نظر شما