سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۵
کد خبر: ۸۲۱۸۱
|
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
چهارمین دوره از نمایشگاه «من» با موضوع ریشه‌ها و با حضور ۱۱ هنرمند تجسمی در مسیر تکوین اجتماعی و فردی در نگارخانه لاله میربان علاقه‌مندان است.
جاوید رمضانی در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، درباره ایده اصلی این نمایشگاه گفت: سال پیش مساله‌ای که مطرح شد، درباره مصرف بود. اینکه مدتی است مصرف‌گرایی وسایل لوکس زیاد شده است. بررسی این موضوع اگرچه به حوزه اقتصادی مربوط است اما در حوزه فرهنگ نیز با هدف مشخص قابل بررسی است. بحث ریشه‌ها در تحولات اجتماعی و بحران‌های اقتصادی و اینکه چه کمکی می‌کند تا ارزش‌ها را حفظ کنیم و دچار فروپاشی و ضایعات اجتماعی نشویم، در این حوزه شکل گرفت. بنابراین این موضوع را با هنرمندان مطرح کردیم و آثار برگزیده را به نمایش در آوردیم.
 «ریشه‌ها» در چهارمین دوره از نمایشگاه «من» به پرسش از خودآگاهی می‌پردازد
وی افزود: امسال سعی کردیم در حوزه مشترک بین هنرمندان این موضوع را مطرح کنیم. اینکه چطور به ریشه‌ها توجه و از بحران‌ها جلوگیری کنیم.
 
عضو انجمن طراحان گرافیک ایران درباره نمایش این آثار در نگارخانه لاله بیان کرد: وجود این نگارخانه در پارک باعث می‌شود که افراد عادی نیز با هنر و لایه‌های عمیق جامعه ارتباط بگیرند. بنابراین سعی داریم که چنانچه دو دوره از این نمایشگاه را در این نگارخانه برگزار کردیم، نمایشگاه‌های بعدی را نیز در اینجا برپا کنیم.

«ریشه‌ها» نمادی است که تکیه بر مفهوم هویت و دیگر شدن و بودن دارد. مفهوم «ریشه‌ها» به مجموعه‌ای از فراشدهای حاصل از ثبات و ایمان می‌پردازد.
«ریشه‌ها» در چهارمین دوره از نمایشگاه «من» به پرسش از خودآگاهی می‌پردازد
دغدغه این مجموعه پرسش از خودآگاهی و تحول‌های ناخواسته در زمان و مکان و از سویی بیان آن چالش درونی‌ای است که در هر فرد جستجوگر و هنرمند حضور داشته و فصل مشترک خود را با فضا و اجتماع  در آن مطرح می‌کند.
 «ریشه‌ها» در چهارمین دوره از نمایشگاه «من» به پرسش از خودآگاهی می‌پردازد
در این نمایشگاه آثار هنرمندان به انتخاب جاوید رمضانی در کنار هم گرد آمده است. هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه عبارتند از: مسعود جزنی، حامد حکیمی، علی یحیایی، نگین فیروزی، نیلوفر تقی‌پور، مریم روشنفکر، زینب ثقفی، مریم اسدی، امیر کوشامنش، بهراد شریفی و سحر افتخارزاده.
«ریشه‌ها» در چهارمین دوره از نمایشگاه «من» به پرسش از خودآگاهی می‌پردازد
علاقه‌مندان برای بازدید و خرید آثار هنرمندان می‌توانند تا ۱۵ مردادماه (به استثنا روزهای تعطیل) از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۹ به نگارخانه لاله واقع در خیابان فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله مراجعه کنند و برای اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۹۶۰۴۹۲ تماس بگیرند.
برچسب ها: نگارخانه لاله
نظر شما