يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۶
کد خبر: ۸۲۱۹۸
|
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
ارزیابی نویسنده و کارگردان تئاتر از جشنواره تئاتر شهر
سیروس همتی، نویسنده و کارگردان تئاتر معتقد است با توجه به عنوان جشنواره «تئاتر شهر» باید موضوع نمایش‌ها نیز درباره مشکلات کلان شهر تهران باشد و آثاری به اجرا درآیند که به روش‌های مختلف آیین شهروندی را ارائه کنند.
هنوز خون در شریان تئاتر جریان داردبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ سیروس همتی با این توضیح که معظلات مالی در تئاتر موجب شده حتی جشنواره‌های ملی هم در میانه راه متوقف شوند افزود: خوشبختانه جشنواره تئاتر شهر به فعالیت خود ادامه می‌دهد. با برپایی این رویداد حداقل 50 گروه نمایشی درگیر آن هستند و خون در شریان تئاتر جریان دارد.

وی با بیان این که هنر نمایش سمت و سویی اقتصادی گرفته گفت: بحث مالی و گیشه در تئاتر مهم شده است. گروه‌‌های هنری و کارگردان‌ها سعی دارند بازیگران چهره به صحنه بیاورند. در جشنواره تئاتر شهر نگرانی بابت مسایل مالی وجود ندارد و تاکیدی بر حضور چهره‌ها نیست اگر نمایشی پذیرفته شود از آن حمایت می‌شود.

کارگردان «مجلس برادرکشی» درباره توجه ویژه جشنواره تئاتر شهر به گروه‌های جوان اظهار داشت: متاسفانه به دلیل برخی ضوابط گروه‌های تازه کار در تئاتر حرفه‌ایی جایی ندارند و نمی‌توانند در سالن‌های معتبر اجرایی داشته باشند. این جشنواره شرایطی را ایجاد کرده تا گروه‌های جوان دور هم جمع شوند و شاهد خلاقیت‌ آن‌ها باشیم.

بازیگر نمایش «مظلوم پنجم» از اهمیت بخش‌های متنوع این رویداد گفت و ادامه داد: ایجاد بخش‌های مختلف کودک و نوجوان، باران و خیابانی با محوریت معضلات شهری به اهمیت جشنواره افزوده و شرایطی را مهیا کرده تا آثار مختلف، به روش‌های مختلف آیین شهروندی را ارائه کنند.

وی اضافه کرد: وقتی اسم «جشنواره تئاتر شهر» است باید موضوع نمایش‌ها درباره مشکلات کلانشهر تهران باشد و مواردی چون پاکیزه نگه داشتن، احترام و رعایت حقوق مردم و هر آنچه که در پوست شهر می‌گذرد را عنوان کرد. یکی از رسالت‌های تئاتر جسارت انتقال شرایط موجود است.

چهارمین جشنواره تئاترشهر با دبیری شهرام کرمی توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از 26 شهریور تا 2 مهر برگزار می شود.

نظر شما