يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۱
کد خبر: ۸۲۲۳۷
|
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
خادم در توضیح برنامه‌های تابستانی فرهنگسرای رازی مطرح کرد:
برنامه‌های تابستانه فرهنگسرای رازی در ماه رمضان با «فصل نیایش» آغاز شد و با «عالمان شهر اخلاق» و «طب رازی» به پایان خواهد رسید.
بهنام خادم در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، درباره برنامه‌های ماه رمضان فرهنگسرای رازی که همزمان با آغاز تابستان بود، گفت: برنامه «فصل نیایش» با ۲۵ اجرای شبانه و ۴۰ غرفه در زمینه قرآن، قصه‌خوانی، سبک زندگی، تفسیر، نهج البلاغه و.... در مبارک رمضان برگزار شد. 
 
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۱ با اشاره به برنامه «یادمان هزار شهید دانشکده افسری امام علی(ع)» گفت: در این برنامه که در راستای تحقق سخنان مقام معظم رهبری بود، از خانواده‌های شهید نامجو و صیاد شیرازی دعوت به عمل آمد. این برنامه در بخش‌های متعددی تنظیم شده بود.
 
رئیس فرهنگسرای رازی افزود: شب شعر «اربعین دریا» نیز برای سالروز چهلم شهدای غواص برگزار شد. در این برنامه شعرای بنام و علاقه‌مندان حضور یافتند و به یاد آن عزیزان اشعار خود را خواندند.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های این فرهنگسرا در روزهای باقی‌مانده تابستان گفت: به زودی برنامه «طب رازی» از سوی فرهنگسرای رازی برگزار می‌شود که طی آن ۱۰۰ غرفه برپا می‌شود تا در آن درباره تأثیر گیاهان دارویی، راه‌های استفاده از محصولات ارگانیک، مراجعه رایگان به متخصصان طب سنتی انجام خواهد شد. این برنامه با همکاری معاونت دارویی وزارت ارشاد و معاونت علمی پژوهشی ریاست جمهوری و شهرداری برگزار می‌شود.
 
خادم افزود: «عالمان شهر اخلاق» عنوان برنامه‌ای است که در شهریور برای پاسداشت علمای شهر تهران برگزار خواهد شد.

وی در ادامه گفت: ما تلاش کرده‌ایم که برنامه‌های فرهنگسرای رازی در جهت پیشبرد فرهنگ عمومی باشد و مخاطب اصلی آن نیز عموم مردم باشند. به همین دلیل به ابعاد مختلف سبک زندگی پرداخته‌ایم. در این راستا، تعامل خوبی با کانون‌های مساجد داشته‌ایم. با همکاری مهدیه تهران نیز برنامه‌های محرم و ایام فاطمیه را برگزار کرده‌ایم. 
 
وی در پایان افزود: هدف ما از اجرای برنامه‌های تابستانی فرهنگ‌سازی اوقات فراغت مخاطبان بوده است. به خصوص از آنجا که عمده مخاطب ما خانم‌ها و نوجوانان هستند، سعی کردیم نیازهای آنان را برطرف کنیم.
نظر شما