دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۴۴
کد خبر: ۸۲۲۵۶
|
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
فرهنگسرای قرآن هر دو هفته نمایشگاه موضوعات قرآنی برگزار می‌کند:
نگارخانه هدی واقع در فرهنگسرای قرآن با داشتن موزه دائمی قرآن‌های نفیس چاپ کشورهای مختلف، هر دو هفته یکبار نمایشگاهی با موضوعات قرآنی برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، هاله صادقی‌اصل مسئول نگارخانه هدی گفت: به طور معمول در این نگارخانه هر ماه دو نمایشگاه که اغلب با موضوعات قرآنی است برگزار می کنیم. البته با توجه به درخواست مردم منطقه گاهی نیز گریزی به موضوعات هنری دیگر چون نقاشی و صنایع دستی می زنیم.
 
وی درباره فضای داخلی نگارخانه بیان کرد: در اینجا یک سالن بزرگ نگارخانه و یک نگارگذر وجود دارد که علاقه مندان می توانند به بازدید از آن بپردازند.
 
صادقی با اشاره به حضور اساتید بزرگی در حوزه خوشنویسی در این نگارخانه گفت: در این نگارخانه تمامی خدمات برای متقاضیان به صورت رایگان صورت می گیرد. در کنار آن از اساتید و هنرمندان دعوت می کنیم تا برای ارائه آثار به نگارخانه ما بیایند.

مسئول نگارخانه هدی درباره ویژگی شاخص این نگارخانه گفت: ما با مدارس منطقه ارتباط خوبی برقرار کرده ایم و مسابقات مختلفی را برای ایشان برگزار می کنیم. مثلا مسابقات نقاشی، جشن عبادت و الفبا را به اجرا در آورده ایم. جشن هایی که برای مدارس صورت می گیرد باعث می شود که دانش آموزان اولین بار از نگارخانه بازدید کنند.

وی با تاکید بر اینکه استعدادهای جوان نیاز به حمایت و تشویق برای ایجاد رزومه کاری دارند، افزود: بعضی از نگارخانه ها داخل پارک هستند و یا از فضا و جایگاه مناسب تری برخوردارند. بدین ترتیب مخاطبان و هنرمندان آن جا را بهتر می شناسند. اما این نگارخانه با توجه به موقعیت مکانی اش چندان در معرض توجه هنرمندان قرار نمی گیرد.

مسئول نگارخانه هدی که سه دوره به عنوان یکی از نگارخانه‌های برتر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران انتخاب شده است و در سال 90 نیز به خاطر ارتقای نگارخانه از درجه دو به درجه یک مورد تقدیر قرار گرفته، گفت: فعالیت های این نگارخانه به صورت روتین اجرا می شود. همچنین با نگارخانه های دیگر در ارتباط هستیم و هنرمندان قرآنی را به آنها معرفی می کنیم.

وی درپایان افزود: در اینجا نمایشگاه دائمی قرآن های نفیس چاپ کشورهای مختلف را به نمایش درآورده ایم که علاقه مندان بسیاری برای بازدید از آن می‌آیند.

علاقه‌مندان برای بازدید از نگارخانه هدی می توانند به نشانی خیابان قزوین، نرسیده به میدان شمشیری، نبش خیابان شهید کاظمی، فرهنگسرای قرآن مراجعه کنند  و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 55765888 تماس بگیرند. 
مطالب مرتبط
نظر شما