دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۶
کد خبر: ۸۲۲۶۹
|
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
خسرو احمدی کارگردان تئاتر «پپرونی برای دیکتاتور»:
خسرو احمدی کارگردان و سرپرست گروه «بداهه» با تاکید بر نقش موثر و مهم فرهنگسراها در حمایت از گروه‌های تئاتر، تداوم این تعامل و همکاری را ضروری دانست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، خسرو احمدی کارگردان نمایش «پپرونی برای دیکتاتور» که پس از دوماه تمرین در فرهنگسرای رسانه از امروز در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌رود؛ در خصوص ارتباط و کمک فرهنگسراها به هنرمندان عرصه تئاتر گفت: در حال حاضر در عرصه تئاتر، فضاهای کمی برای تمرین گروه‌ها داریم و امکان برخورداری از فضا و امکانات فرهنگسراها می‌تواند کمک موثری باشد و بارسنگینی از دوش اهالی تئاتر بردارد.

فرهنگسراها نقش موثری در حمایت از گروه های تئاتر دارند

وی با قدردانی از حمایت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از هنرمندان سینما و تئاتر، گفت: فرهنگسراهایی مانند فرهنگسرای رسانه از فضا و امکاناتی خوبی برای تمرین و نمایش برخودار هستند که می‌توانند آن را در اختیار گروه‌های تئاتر قرار دهند.

این کارگردان جوان تئاتر یادآور شد: البته این تعامل می‌تواند دوسویه باشد و فرهنگسراها که ارتباط بسیار نزدیکی با مردم و فرهنگ‌عامه دارند می‌توانند با تببین هدف‌ها، برنامه‌ها و پیشنهاد موضوع و سوژه‌ به گروه‌های تئاتر، در تولید آثار نمایش‌های مطلوب نقش مهمی ایفا کنند و از این طریق پیام‌ها و مفاهیم مورد نظر را به مخاطبان خود منتقل کنند.

فرهنگسراها نقش موثری در حمایت از گروه های تئاتر دارند

احمدی درباره نمایش «پپرونی برای دیکتاتور» گفت: این نمایش برداشتی آزاد از فیلمی فرانسوی درباره‎ یک جمع خانوادگی است که خصومت‌های درونی خانواده با رخ دادن اتفاق‌هایی، کم‌کم بیرونی می‌شود.

فرهنگسراها نقش موثری در حمایت از گروه های تئاتر دارند

نمایش «پپرونی برای دیکتاتور» از ۱۳ مرداد تا ۲۰ شهریور ساعت 19:30 در تماشاخانه ایرانشهر، سالن استاد ناظرزاده کرمانی روی صحنه می‌رود.
در این نمایش، فریده سپاه منصور، محسن کیایی، ژاله صامتی، پژمان جمشیدی، سینا کرمی و شیوا ابراهیمی ایفای نقش می‌کنند. همچنین علی احمدی طراح و مشاور کارگردان این نمایش است.
نظر شما