يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۰
کد خبر: ۸۲۳۰۱
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
محمدرضا مومنی از اضافه شدن ۹ کتابخانه مستقل و غیر مستقل و همچنین ورود بیش از ۵۵ هزار جلد کتاب به این مجموعه خبر داد.
اختصاص 9 کتابخانه جدید به مدیریت فرهنگی منطقه 10به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ رئیس فرهنگسرای عطار از اختصاص 9 کتابخانه جدید به مدیریت فرهنگی منطقه 10 خبر داد.

مومنی با اعلام این خبر گفت: بر اساس مصوبه مورخ 19 اردیبهشت 94 شورای راهبردی شهرداری مبنی بر یکپارچه سازی کتابخانه‌های تهران، طرح واگذاری 256 کتابخانه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به سازمان فرهنگی هنری مطرح شد.
وی ادامه داد: از این تعداد، 9 کتابخانه مستقل و غیر مستقل در منطقه 10 تهران قرار داشت که امروز در اختیار این مرکز قرار گرفت و تا پایان مرداد ماه، تمامی مراحل اداری، تحویل اموال و تجهیز آنها انجام خواهد شد.

رئیس فرهنگسرای عطار نیشابوری با اشاره به اینکه کتابخانه‌های مذکور دارای بیش از 55 هزار جلد کتاب با موضوعات مختلف و متناسب با گروه‌های مختلف سنی هستند افزود: با اضافه شدن کتابخانه‌های سلسبیل شمالی، زنجان جنوبی، کارون شمالی، کارون جنوبی، سلسبیل جنوبی، سلیمانی تیموری، محله هفت چنار، بریانک و شبیری جی به کتابخانه‌های قبلی مجموعه فرهنگی هنری منطقه 10، امکان بیشتری برای شهروندان محله‌ها ایجاد شده تا بتوانند دسترسی آسان‌تری به سیستم یکپارچه کتابخانه‌های شهر داشته باشند.
 
او به بافت متراکم منطقه 10 تهران و افزایش جمعیت این منطقه در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: ایجاد سیستم یکپارچه کتابخانه‌ها در منطقه و تعدد آنها در نواحی مختلف این امکان را برای مردم ایجاد می‌کند که بتوانند از توزیع عادلانه امکانات و منابع علمی در نواحی مختلف برخوردار شوند.

مومنی همچنین به معرفی طرح‌های مختلف مرکز به منظور ترویج بیشتر کتابخوانی و گسترش دانش پرداخت و گفت: برنامه‌های جنبی از قبیل نمایشگاه و فروشگاه کتاب، معرفی رشته‌های دانشگاهی، پایگاه تبادل کتاب‌های دست دوم، راه اندازی پایگاه کتب صوتی، برگزاری همایش‌های تخصصی و سلسله جلسات مشاوره و پاتوق فرهنگی کتاب با حضور نویسندگان مطرح بخشی از برنامه‌هایی است که از ابتدای سال در کتابخانه‌های فرهنگی هنری منطقه 10 برگزار کرده‌ایم و افزایش این کتابخانه‌ها فرصت جدیدی را در اختیار ما و شهرندانمان قرار خواهد داد تا این برنامه‌ها را گسترش دهیم.
 
وی در پایان به برگزاری چندین برنامه سراسری در حوزه کتابخوانی اشاره کرد و گفت: چهارمین جشنواره مجازی کتابخوانی و دومین جشنواره تولید کتاب‌های صوتی در سال جاری به صورت گسترده توسط مدیریت فرهنگی هنری منطقه 10 برگزار خواهد شد. 

نظر شما