چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۵۹
کد خبر: ۸۲۳۴۹
|
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
رضا دوستعلی برنامه‌های تابستانه منطقه ۱۴ را تشریح کرد
برپایی جشنواره «میراث ماندگار»، «عصرانه کتاب»، «نسیم بهشت» و... از جمله برنامه‌هایی است که برای مخاطبان منطقه ۱۴ در نظر گرفته شده است.
رضا دوستعلی به رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ درباره مهم‌ترین برنامه‌های تابستان منطقه 14 گفت: امسال جشنواره «میراث ماندگار» به منظور آشنایی شهروندان منطقه با تاریخچه فرهنگی مذهبی منطقه 14 برگزار شد. زیرا این منطقه دارالمومنین تهران به حساب می‌آید و مساجد قدیمی و بقاع متبرکه زیادی دارد. در این جشنواره شهروندان عکس‌های موبایلی‌ را که از سردر خانه‌ها، سبک معماری منازل، حمام‌های قدیمی، و مساجد قدیمی گرفته‌اند، به دبیرخانه ارسال می‌کنند. اواخر شهریورماه داوری این مراسم اجرا خواهد شد.
  
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ در ادامه گفت: کانون زنگ داستان با تدریس ابوالفضل درخشنده هر هفته با حضور جمعی از علاقه‌مندان به داستان برگزار می‌شود. این کانون هر ماه جلسه‌ای با عنوان «عصرانه کتاب» برگزار می‌کند که در آن جمعی از منتقدان و نویسنده کتاب حضور می‌یابند و درباره اثر با مخاطبان سخن می‌گویند. این برنامه با استقبال فراوانی از سوی مخاطبان مواجه شده است.
  
وی در ادامه با اشاره به برنامه «حافظان وحی» گفت: این برنامه با هدف حفظ و آموزش مفاهیم جزء 30 قرآن برای کودکان 6 تا 9 سال برگزار می‌شود. فراخوان این مراسم در دارالقرآن‌ها، شهرداری‌ها و سراهای محله منطقه منتشر شده است. اگر کسی جزء 30 قرآن را حفظ باشد، در مسابقه حضور می‌یابد و اگر کسی تصمیم به حفظ این جزء داشته باشد، در بازه زمانی مشخصی این فرصت به او داده می‌شود. در پایان نیز از برگزیدگان تجلیل خواهد شد.
  
رئیس فرهنگسرای اخلاق در ادامه گفت: در منطقه 14، دوره‌های آموزش روخوانی قرآن را با عنوان «نسیم بهشت» برای دو رده سنی 8 تا 10 سال و 11 تا 13 سال با روشی ابداعی و نوین برگزار کرده‌ایم. در این شیوه مربیان با استفاده از داستان‌ها و روایت‌های قرآنی روخوانی قرآن را به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهند. این برنامه که از سال گذشته آغاز شده، با استقبال فراوانی از سوی خانواده‌ها مواجه شده است. زیرا آن‌ها می‌دانند اگر فرزندانشان در این برنامه شرکت کنند مهارت روخوانی قرآن را کاملا می‌آموزند. 
  
وی افزود: برنامه «نسیم بهشت» در هر فصل در محلی متفاوت اجرا می‌شود تا مخاطبان بیشتری را جذب کند. این برنامه زمستان گذشته در مدارس منتخب، بهار در سرای محله و خانه فرهنگ و تابستان در خانه فرهنگ و مساجد برگزار شد.
  
دوستعلی افزود: رویکرد اصلی ما در تابستان صرفا به پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان اختصاص نداشت. بلکه به فراغت والدین و موضوع «زندگی به سبک دخترانه» نیز پرداختیم. علاوه بر آن برنامه‌های فراغتی و ورزشی برای پدران و پسران نیز در نظر گرفتیم.
  
وی در پایان ضمن اشاره به همکاری با کانون‌های مردمی فعال منطقه در حوزه مسائل دینی و اعتقادی گفت: دو کانون «کبوتران حرم رضوی» و «حضرت فاطمه زهرا(س)» در منطقه با مشارکت‌هایی که با ما دارند، کلاس‌های متنوعی را برای جوانان و نوجوانان منطقه برپا می‌کنند. این کلاس‌ها عمدتا با محور مسائل اعتقادی، ورزشی، تفریحی، کنترل خشم، کاهش ترافیک، کاهش تولید زباله تشکیل می‌شود.
نظر شما