شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۲
کد خبر: ۸۲۳۶۹
|
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
به همت و دعوت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران
بزرگ‌ترين گردهمايي عزاي سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) ظهر روز سه‌شنبه به دعوت و همت سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با حضور گسترده و پرشور عاشقان رئيس مذهب تشيع در مجتمع ائمه اطهار(ع) برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با تشییع پیكر شهیدان دوران دفاع مقدس در سراسر ایران، جمع بسیار زیادی از مردم پایتخت ایران اسلامی در قالب هیات عشاق العباس(ع) سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مجتمع ائمه اطهار گرد هم آمدند و پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، در عزای شهادت ششمین امام شیعیان، به ذكر مصیبت و سینه‌زنی پرداختند.

حجت‌الاسلام سیداحمد دارستانی سخنران این مراسم باشكوه بود كه با اشاره به اهمیت و جایگاه سیدالشهدا(ع) گفت: بیش از 90 درصد روایت‌هایی كه درباره زیارت حضرت امام حسین(ع) به دست ما رسیده، از نواده بزرگوار ایشان امام جعفر صادق(ع) است. اشک بر سیدالشهدا(ع)‌ روزی انسان از آسمان‌هاست كه بین افراد تقسیم می‌شود. باور كنید برای هر قطره اشكی كه بر شهیدان كربلا ریخته شود، حساب و كتاب وجود دارد.

وی با دسته‌بندی حالات اندوه و گریستن آدمی بر سالار شهیدان گفت: پایه اول محبت بر سیدالشهدا(ع) آن است كه وقتی فردی روضه ایشان را شنید، نفسش تنگ شود و آه بكشد. این حالت خود عبادت است. پله دوم آن است كه آدمی از شنیدن این رنج بر خود بپیچد و قلبش بسوزد. پله سوم، هاله‌ای از اشک است كه در چشم جمع می‌شود. پله چهارم آن است كه به اندازه بال مگسی از این اشك جاری شود. آمده است كه اگر كسی به این مرحله برسد، بهشت بر او واجب می‌شود.

حجت‌الاسلام دارستانی در ادامه سخنان خود درباره فضیلت اشك ریختن بر مظلومیت اهل بیت به ویژه امام حسین(ع) و شهیدان مظلوم كربلا افزود: هر كس در مجلس عزای امام حسین(ع) به حضرت پناه ببرد، حضرت به او پناه می‌دهد. پله پنجم آن است كه اشك بر صورت جاری شود. یك قطره از این اشك آتش جهنم را خاموش می‌كند و پله ششم آن است كه اشك از صورت بر سینه بریزد.

پس از سخنرانی حجت‌الاسلام دارستانی و ذكر مصیبت ایشان، مراسم با مداحی جمعی از ذاكران و مداحان اهل بیت(ع) ادامه یافت و آقایان حسین سیب‌سرخی، عبدالرضا هلالی و روح‌الله بهمنی انبوه جمعیت حاضر در مجتمع ائمه اطهار(ع) را به فیض رساندند.

مجتمع ائمه اطهار(ع) در بزرگراه شهید صیاد شیرازی، خروجی هروی، خیابان شهید افشاری، نرسیده به زیرگذر همت واقع شده است.

نظر شما