چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۴۳
کد خبر: ۸۲۳۹۳
|
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
کتابخانه فناوری اطلاعات 6 هزار جلد کتاب تخصصی دارد
رئیس کتابخانه تخصصی فناوری اطلاعات گفت: آذر ماه سال 92، منابع این کتابخانه تخصصی در یک حادثه آتش‌سوزی از بین رفت و از 21 فروردین سال 93، کتابخانه تخصصی فناوری اطلاعات مجددا راه‌اندازی شد و مخاطبان از آن استفاده کردند.
لیلا محمودی در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ درباره چگونگی شکل‌گیری کتابخانه تخصصی فناوری اطلاعات گفت: همزمان با تأسیس فرهنگسرای فناوری اطلاعات در سال 83، کتابخانه‌ای با همین عنوان نیز کم‌کم فعالیت خود را آغاز کرد. این کتابخانه از سال 87 فعالیت خود را رسما در کنار دیگر کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شروع کرد.
 
رئیس کتابخانه تخصصی فناوری اطلاعات گفت: آذر ماه سال 92، منابع این کتابخانه تخصصی در یک حادثه آتش‌سوزی از بین رفت. از دی ماه سال 92 بود که برای جمع‌آوری کتاب و راه‌اندازی مجدد کتابخانه اقدام کردیم. از 21 فروردین سال 93، کتابخانه تخصصی فناوری اطلاعات فعالیت خود را مجددا آغاز کرد. اکنون آمار کتاب‌های موجود به 6 هزار جلد کتاب تخصصی می‌رسد. گرچه این بازگشایی مجدد در فضایی کوچکتر و با محدودیت‌های بیشتر صورت گرفت، اما اگر همت مدیران محترم منطقه و سازمان فرهنگی هنری شهرداری نبود، برپایی مجدد این کتابخانه امکان‌پذیر نمی‌شد.

کتابدار نمونه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سال 89 در ادامه افزود: مخاطب اصلی کتابخانه تخصصی فناوری اطلاعات، عموم مردم هستند. یعنی ما هم مخاطب کودک و نوجوان داریم و هم پژوهشگر و دانشجو. البته بخش جداگانه‌ای برای کودکان و نوجوانان نیز بر اساس تقاضای مخاطبان فراهم کرده‌ایم. اما از آنجا که کتاب‌های تخصصی در حوزه کودک و نوجوان انگشت‌شمار است، بیش از 50 عنوان کتاب به دستمان نرسید. بنابراین، کتاب‌های دیگری را نیز تهیه کردیم تا این گروه بتوانند از فضای کتابخانه‌ای بیشترین استفاده را داشته باشند.

وی درباره برنامه‌های جانبی این کتابخانه گفت: یکی از برنامه‌های معروف و پر مخاطب این کتابخانه، کارگاه‌های تخصصی کتاب کلید بود که به صورت رایگان برگزار و در هر جلسه یک نرم افزار توسط متخصصان به مخاطب معرفی می‌شد. این کارگاه در سال جاری، به دلیل عدم تخصیص منابع مالی دیگر در کتابخانه برگزار نمی‌شود. در حالی که کارگاه‌های جامع و کاملی بودند و هنوز هم مخاطبان پیگیر اجرای آن هستند.

کتابخانه‌ای که پس از نابودی، دوباره بازسازی شد

کارمند نمونه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سال 92 همچنین افزود: اکنون برنامه‌های جانبی متنوعی مانند: مسابقات پیامکی در این کتابخانه برگزار می‌شود. برای نمونه اخیرا مسابقه پیامکی «سخن نغز» به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) برگزار شد. مخاطبان لازم بود بروشوری را که بر اساس کتاب «انسان 250 ساله» تهیه شده بود، مطالعه کنند و بر اساس آن به پرسش‌ها پاسخ بگویند.
نظر شما