دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۳
کد خبر: ۸۲۴۳۸
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱
«حومه» در برنامه این هفته «قلمرو داستان» بررسی می‌شود
نشست نقد و بررسی کتاب «حومه» نوشته ویلیام فاکنر سه‌شنبه 27 مرداد ساعت 18 با حضور محمدرضا گودرزی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
نقد کتاب «ویلیام فاکنر» در ارسبارانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ محمدرضا گودرزی (نویسنده و مدرس داستان‌نویسی) به بررسی مجموعه داستان‌های کتاب «حومه» می‌پردازد. این کتاب شامل شش داستان با عنوان‌های «انبارسوزی»، «سقفی برای خدا»، «مردان سربلند»، «شکار خرس»، «دو رزمنده» و «آنان نمرده‌اند» است. فاکنر با ترجمه بخش اول از کتاب مجموعه داستان‌هایش با نام «حومه» و چاپ آن در سال 1950 جایزه «پولیتزر» را از آن خود کرد.
 
ویلیام فاکنر در سال 1897 در شهر نیوآلبانی می‌سی‌سی‌پی به دنیا آمد و در دانشگاه همان شهر به تحصیل پرداخت. این نویسنده آمریکایی در قالب‌های رمان، داستان کوتاه، نمایشنامه، شعر و مقاله صاحب اثر است، او همچنین برنده جایزه نوبل ادبیات بود.
 
مواجب بخور و نمیر، سارتوریس، خشم و هیاهو، گور به گور، روشنایی ماه اوت، دو دکل، مرثیه برای راهب و شهر برخی از آثار این نویسنده است که بخشی از آن‌ها به زبان فارسی نیز ترجمه شده است.
 
«در قلمرو داستان» با هدف شناخت فرهنگ داستانی ملل با حضور استادان و اهل قلم در فرهنگسرای ارسباران برگزار و هربار آثار یک نویسنده نقد و بررسی می‌شود.
 
علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند سه‌شنبه 27 مرداد ساعت 18 به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان جلفا مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیش‌تر با شماره‌های 20-22872818 تماس بگیرند.
نظر شما