دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۷
کد خبر: ۸۲۴۹۵
|
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
محمدرضا گودرزی از روند اجرایی کارگاه‌های داستان‌نویسی و نشست‌های نقد و بررسی کتاب در فرهنگسراهای پایتخت گفت.
لذت داستان‌نویسی را در این فرهنگسراها تجربه کنیدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، هر هفته در فرهنگسراهای گلستان، ارسباران، فردوس و انقلاب اسلامی کارگاه‌های داستان‌نویسی با حضور محمدرضا گودرزی منتقد و داستان‌نویس برگزار می‌شود.
 
گودرزی درباره روند برگزاری این کارگاه‌ها گفت: هر جلسه کارگاه، سه بخش کلی را شامل می‌شود. در واقع دوستانی که می‌خواهند داستان بنویسند و به نقد علاقه دارند، آثارشان را به منظور نقد و بررسی ارائه می‌دهند. بخش دیگر این است که داستان‌های موفق کشورهای دیگر را می‌خوانیم و فن و فنون آن را توضیح می‌دهیم. در بخش‌های نظری کارگاه‌ها نیز، ویژگی‌های نظری داستان‌نویسی یعنی شخصیت‌پردازی، زمان و مکان و جزئیات دیگر را بررسی می‌کنیم.
 
وی ادامه داد: در کنار این کارگاه‌های داستان‌نویسی، نشست‌های نقد و بررسی کتاب را نیز در دو فرهنگسرای ارسباران و گلستان اجرا می‌کنیم. در فرهنگسرای ارسباران آثار غیر ایرانی و در فرهنگسرای گلستان آثار ایرانی را با حضور منتقدان دیگر و جمعی از علاقه‌مندان و نویسنده آثار برگزار می‌کنیم. نشست‌های نقد و بررسی کتاب یک هفته درمیان در روزهای سه‌شنبه در فرهنگسرای ارسباران و گلستان در جریان است.
 
خالق کتاب «نعش‌کش» بیان کرد: از سال ۷۹ با فرهنگسراهای پایتخت همکاری دارم. خوشبختانه به دلیل شناخته شدن این کارگاه‌ها و نشست‌های نقد و بررسی به خوبی از آن استقبال  می‌شود و نسبت  به کارگاه‌های خصوصی با مخاطبان بیشتری روبه‌رو است.
 
برنامه کارگاه‌های داستان‌نویسی به شرح زیر است:

فرهنگسرای فردوس: روزهای شنبه ساعت ۱۷تا ۱۹

فرهنگسرای انقلاب: روزهای یکشنبه ساعت ۱۷ تا ۱۹

فرهنگسرای گلستان: روزهای سه‌شنبه ساعت ۱۵ تا ۱۷

فرهنگسرای ارسباران: روزهای سه‌شنبه ساعت ۱۰ تا ۱۲ و  روزهای چهارشنبه ساعت ۱۶ تا ۱۸
 
محمدرضا گودرزی متولد سال 1337، منتقد و نویسنده‌ای است که از مجموع آثار وی مجموعه «پشت حصیر» برگزیده بنیاد گلشیری و منتقدان مطبوعات شده‌اند. «درچشم تاریکی» و «بیداری رویاها» از دیگر آثار اوست.

نظر شما