شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۲
کد خبر: ۸۲۵۳۳
|
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
جمعی از خادمین و مبلغان مذهبی آستان قدس رضوی به مناسبت دهه کرامت و میلاد با سعادت هشتمین امام شیعیان، در قالب کاروانی با عنوان «زیر سایه خورشید» در منطقه 12 شهر تهران حضور یافتند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ کاروان زیر سایه خورشید در ادامه سفرهای خود به سراسر کشور در منطقه 12 شهر تهران حضور یافته و به حرم امامزاده روح الله(ع) و امامزاده زید(ع) مشرف شدند.

در این مراسم که با حضور جمع کثیری از بازاریان و شهروندان برگزار شد، از خادمان حضرت رضا(ع) تقدیر شد.

زیارت آرامگاه شهیدان گمنام هشت سال دفاع مقدس در میدان ارک، مداحی و اقامه نماز و سخنرانی حجت الاسلام فاطمیان از دیگر بخش های این مراسم بود.

ملوک سیدآبادی رئیس فرهنگسری شهر در این مراسم گفت: هشتمین سال است که با مشارکت اصناف بازار و معاونت اجتماعی شهرداری منطقه 12 و بسیج بازار، خادمان امام رضا(ع) در قالب کاروان «زیر سایه خورشید» در این منطقه حضور می یابند.

وی افزود: این سفیران رضوی با پرچم متبرک مرقد آن حضرت یک روز در دهه کرامت به تهران می آیند و هر جا که قدم بگذارند بوی حرم آن حضرت را با خود می آورند.

سیدآبادی بیان کرد: امام رضا(ع) در کشور ما هم میزبان است و هم میهمان و مردم ما ارادت خاص قلبی به آن حضرت و هر کس که در خدمت ایشان هستند دارند.

رئیس فرهنگسرای شهر گفت: حضور کاروان زیر سایه خورشید در دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) حال و هوای مرقد آن حضرت را برای مردم تداعی می کند و ذکر و یاد آن حضرت مثل همیشه تسلی بخش مردم خواهد بود.

کاروان های زیر سایه خورشید تا پایان دهه کرامت در 31 استان و 22 کشور از جمله پاکستان، افغانستان، هندوستان، اندونزی، عراق، لبنان، نیجریه، روسیه، عمان، ترکیه و تایلند، با همکاری تشکل های مردمی به ویژه جوانان جشن های زیر سایه خورشید را برگزار می کنند.
نظر شما