دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۰۷
کد خبر: ۸۲۵۶۵
|
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
با مروری بر آثار طراح و معمار پارک ساعی؛
در ششم شهریور ماه تمبر یادبود حسین محجوبی نقاش و معمار لاهیجانی با حضور تعدادی از هنرمندان و مدیران فرهنگی در فرهنگسرای ارسباران رونمایی می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاهی با عنوان «مروری برآثار استاد محجوبی» با ۳۰ اثر نقاشی از ۷ تا ۱۶شهریور مورد بازدید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.تمبر یادبود حسین محجوبی رونمایی می‌شود
 
آیین گشایش این نمایشگاه در روز ۶ شهریور با حضور احمدمسجدجامعی، مجیدملانوروزی، امیرعبدالحسینی، اسمعیل فلاح خیر، غلام حسین امیرخانی، علی اکبرصادقی، علی شیرازی، مجید مهرگان، فرزاد موتمن، نصرالله افجه‌ای، خسرو سینایی، گیزلا سینایی، هادی سیف، پروانه سپهری (خواهر سهراب سپهری) و پیشکسوتان و هنرمندان ساعت ۱۷ در فرهنگسرای ارسباران رونمایی می‌شود.
 
این استاد نقاشی با بیش از نیم قرن مطالعه و تحقیق در سیر تحول هنرهای تجسمی ایران و جهان تاکنون در ۵۶ نمایشگاه انفرادی و بیش از۶۰ نمایشگاه گروهی در داخل و خارج از کشور شرکت داشته و موفق به دریافت جوایز متعددی از مقامات کشورهای   (پادشاه نپال، شهردار مسکو، موزه ژرژپمپیدو ) شده است.

وی همچنین در سال ۱۳۸۰ «نگارخانه آشیان نقش و مهر» را به دلیل ایجاد فضای مناسب برای معرفی جوانان هنرمند ایران به دوستداران هنر و فرهنگ ایران و سایر کشورهای دنیا، تاسیس کرد.

محجوبی در سال ۱۳۳۵ به همراه دوتن از دوستان معمار خود، شرکت مهندسین مشاور نماک را تاسیس کرد.

وی بیش از ۱۲ سال ریاست دفتر فنی سازمان پارک‌های شهرداری تهران را برعهده داشته است. همچنین طراحی و اجرای پارک ساعی تهران(سال۱۳۵۱-۱۳۴۲)، بازسازی و مرمت پارک‌های (ملت، جمشیدیه، نیاوران، لاله) در تهران، پروژه‌های طراحی و اجرای فضای سبز مجموعه استادیوم آزادی، فرودگاه مهرآباد تا میدان آزادی برخی از فعالیت‌های تخصصی وی در حوزه معماری و شهری است.
 
علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند از ۷ تا ۱۶ شهریور از ساعت ۱۴ تا ۱۹ به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.

برچسب ها: نگارخانه
نظر شما