يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۰
کد خبر: ۸۲۶۴۷
|
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
۲۱ هزار کتاب در بزرگترین کتابخانه جنوب‌غرب پایتخت وجود دارد
کتابخانه استاد محمود حکیمی با ۲۱ هزار کتاب به عنوان بزرگترین و فعال‌ترین کتابخانه جنوب غرب پایتخت میزبان شهروندان است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ مهدی کاظمی مدیر کتابخانه استاد حکیمی گفت: در حال حاضر اعضاء فعال کتابخانه ۷۲۰ نفر هستند که ۴۷۵ نفر از این اعضاء فعال خانم و ۲۴۵ نفر آقا هستند. این کتابخانه دارای ۲۳۴ نفر عضو ویژه و ۴۹۶ نفر عضو عادی است.

وی با بیان اینکه کتابخانه استاد حکیمی در مجموع دارای ۲۱۰۹۴ نسخه کتاب است، افزود: در حال حاضر این کتابخانه دارای ۱۶۵۳۳ نسخه کتاب فارسی بزرگسال، ۳۵۸۴ نسخه کتاب کودک و نوجوان، ۹۶۵ نسخه کتاب کمک آموزشی و ۱۲ نسخه کتاب لاتین است. 

میزبانی کتابخانه استاد حکیمی از دوستداران یار مهربان

این کار‌شناس ارشد علم اطلاعات و دانش‌شناسی در باره سایر ویژگی‌های کتابخانه استاد حکیمی گفت: ساعت کار کتابخانه از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ بعدازظهر، روزهای زوج ویژه بانوان و روزهای فرد ویژه آقایان است. این کتابخانه دارای فضایی به مساحت ۳۸۰ متر مربع شامل سالن مطالعه به مساحت ۱۵۰ متر مربع و گنجایش ۱۴۰ نفر، بخش مخزن به مساحت ۱۶۰ متر مربع به تفکیک مخزن کتابهای کودک، نوجوان، نشریات و مرجع است.

مهدی کاظمی با اشاره به اینکه این کتابخانه علاوه بر فعالیت‌های اصلی خود، دارای برنامه‌هایی فرهنگی جهت جذب مخاطب و ارتقاء فرهنگ اجتماعی مراجعه کنندگان است، افزود: کانون ادبی شعر باران با حضور شاعران جوان، علاقه‌مندان به شعر و ادبیات فارسی و اساتید این حوزه و با هدف کشف استعدادهای جوانان و ایجاد بستر مناسب برای شکوفایی این استعداد‌ها در کتابخانه استاد حکیمی فعال است. 

وی افزود: این نشست‌ها که با حضور جمع کثیری از شعرای جوان و علاقمند به شعر و ادبیات فارسی برگزار و پس از شعرخوانی به نقد و بررسی آثار ادبی پرداخته می‌شود. این نشست‌ها پنجشنبه هر هفته از ساعت ۱۰ در کتابخانه استاد حکیمی برگزار می‌شود. 

مدیر کتابخانه استاد حکیمی برگزاری کارگاه آموزشی دارو‌های گیاهی و سنتی دم نوش را نیز از دیگر برنامه‌های این مرکز ذکر کرد و اظهار داشت: سلسله کارگاه‌های آموزشی دم نوش با هدف اشنایی شهروندان با کاربردهای گیاهان دارویی و دارو‌های سنتی از سوی کتابخانه استاد حکیمی برگزار می‌شود. 

این کتابخانه ۲۹ اردیبهشت سال ۱۳۸۲ به نام نویسنده شهیر ایرانی استاد محمود حکیمی افتتاح گردید. 

کتابخانه استاد حکیمی به نشانی یافت‌آباد، شهرک ولی‌عصر، انتهای حیدری جنوبی، خیابان پژاند، بوستان لواسانی میزبان عموم شهروندان است و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۶۶۲۹۷۵۲۵ تماس بگیرند.
نظر شما