دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۳۷
کد خبر: ۸۲۶۶۰
|
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
قلاوند در توصیف کتابخانه شهیدان جعفری‌نژاد مطرح کرد:
رئیس کتابخانه شهیدان جعفری‌نژاد با اشاره به استقبال فراوان مخاطبان گفت: ما برنامه‌هایی را برای مخاطبان خود در نظر می‌گیریم که با مشکلات رایج در محل نیز هماهنگی داشته باشد تا ضمن انجام فعالیت‌های کتابی باری از دوش مردم برداریم.
حسین قلاوند، رئیس کتابخانه شهیدان جعفری‌نژاد (هاشم‌آباد) در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ گفت: این کتابخانه که در همسایگی فرهنگسرای خاوران قرار دارد، در اوایل دهه هفتاد با نام «خانه کتاب» افتتاح شد. کتابخانه هاشم آباد که نام جدید آن به «شهیدان جعفری‌نژاد» تغییر یافته است، یکی از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری است که به فعالیت‌های مختلف کتابخوانی می‌پردازد. خانه فرهنگی که این کتابخانه در آن قرار دارد، زیربنایی 3 هزار متری دارد که حدود 500 متر آن به کتابخانه اختصاص یافته است.
 
وی افزود: کتابخانه هاشم‌آباد در دل محله‌ای قرار گرفته است که ساکنان آن به چنین فضای فرهنگی نیاز دارد. آنقدر مردم با کتابخانه هاشم‌آباد انس دارند، که حتی آن را معیار نشانی‌های خود قرار می‌دهند. این اتفاق خوشایند نشان می‌دهد که میزان استقبال مردم از کتابخانه هاشم آباد بسیار زیاد است و همین امر موجب دلگرمی ما نیز می‌شود.
 
وی درباره منابع موجود در این کتابخانه گفت: مخزن کتابخانه هاشم آباد حدود 19 هزار جلد کتاب و بخش مرجع آن حدود 3 هزار کتاب دایره المعارف و لغتنامه و تفسیر قرآن دارد. 5 هزار جلد کتاب کودک و نوجوان نیز در اختیار داریم که از 2 سال پیش در حال جداسازی آن‌ها از کتاب‌های بزرگسالان هستیم تا با بتوانیم کتابخانه‌ای مخصوص این گروه سنی فراهم کنیم. پیش‌بینی ما آن است که کودکان نیز از این فضا استقبال فراوانی خواهند کرد.
 
قلاوند در ادامه گفت: روزانه 6 عنوان روزنامه در اختیار اعضای این کتابخانه قرار می گیرد. علاوه بر آن، 25 عنوان مجله نیز برای مطالعه علاقه‌مندان فراهم کرده‌ایم. افراد می‌توانند در دو سالن مطالعه ویژه خانم‌ها و آقایان که هر کدام مساحتی 70 متری دارند، از 8 صبح تا 7 بعد از ظهر حضور یابند.

کتابخانه‌ای که نیاز مخاطبانش را می‌شناسد

رئیس کتابخانه شهیدان جعفری‌نژاد درباره فعالیت‌های جانبی این مرکز گفت: ما برنامه‌هایی را برای مخاطبان خود در نظر می‌گیریم که با مشکلات رایج در محل نیز هماهنگی داشته باشد تا با انجام فعالیت‌های کتابی باری از دوش مردم برداریم. همین امر موجب شده تا مخاطبان ما از مراسم‌های رونمایی کتاب یا سخنرانی‌های استقبال زیادی داشته باشند.
  
وی افزود: در فصل گذشته مسابقه‌ای با عنوان «و خدایی که در این نزدیک است» برگزار کردیم و از اعضای کتابخانه خواستیم تا زیباترین صحنه‌هایی را که در ماه رمضان شاهد آن بوده‌اند، به تصویر بکشند.
 
قلاوند در پایان گفت: کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جزء پیش‌روترین کتابخانه‌ها هستند که با وجود برخی اشکالات، همچنان مخاطبان زیادی دارند و به ارتقای کتابخوانی در کشور کمک می‌کنند.
نظر شما