شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۹
کد خبر: ۸۲۶۹۲
|
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
گفت‌وگو با کتابدار کتابخانه معماری و شهرسازی شیخ بهایی
۴۵۰۰ جلد کتاب در حوزه شهرسازی و عمران و معماری از ویژگی‌های کتابخانه معماری و شهرسازی شیخ بهایی است.
بهمن محمدی، از مسولان کتابخانه معماری و شهرسازی شیخ بهایی به رسانه خبری سازمان فرهنگی شهرداری تهران گفت: این کتابخانه در سال ۹۲ افتتاح شده و اکنون بیش از ۴۵۰۰ جلد کتاب دارد. حدود ۳۰۰ جلد کتاب نیز به تازگی به این مجموعه اضافه شده است، که به علت شلوغی و مشکلات کاری هنوز به قفسه‌ها وارد نشده‌اند. 
 
این کتابدار افزود: کتابخانه معماری و شهرسازی شیخ‌بهایی که در ساختمان مرکز آموزش علمی کاربردی سازمان نوسازی، بهسازی و شهرسازی شهرداری تهران قرار دارد و بیشتر میزبان دانشجویان و متخصصان حوزه شهرسازی، عمران و معماری است. بخشی از این مراجعان نیز دانشجویان همین مرکز هستند و بخش دیگر، دانشجویان دانشگاه‌های دیگر و در مجموع این کتابخانه حدود ۵۰۰ نفر عضو دارد. 
   
وی درباره برخی از مشکلات این کتابخانه گفت: سالن مطالعه کوچکی که فقط ظرفیت ۲۴ مخاطب دارد، یکی از مشکلات این کتابخانه است. علاوه بر آن، قرار گرفتن در بزرگراه نواب و شلوغی‌ها و سر و صداهای زیاد موجب شده تا کمتر کسی برای مطالعه درسی به این کتابخانه مراجعه کند. 
 
وی در پایان افزود: من همواره تلاش می‌کنم که نیاز مراجعه‌کنندگان را تا حد امکان برآورده کنم و حتی اگر کتابی در این کتابخانه وجود نداشت، نشانی مراکز دیگر را به آن‌ها ارائه دهم. امیدوارم مخاطبان بیشتری برای کسب اطلاعات در حوزه معماری و شهرسازی به این مرکز مراجعه کنند.
نظر شما