دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۶
کد خبر: ۸۲۷۱۴
|
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
دهنادی از فعالیت‌های فرهنگسرای معرفت گفت
«مدرسه معرفت»، «باران رحمت»، «تجلی قدر»، «جایزه مادر مهربان اسلام حضرت خدیجه(س)»، «نیایش سبز» و «جشن چله تابستان» از جمله برنامه‌های فرهنگسرای معرفت است.
فرهنگسرایی در کنار ۱۰ پارچه آبادیمحمدصادق دهنادی؛ رئیس فرهنگسرای معرفت، در گفت‌و‌گو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ گفت: فرهنگسرای معرفت در دور جدید فعالیت‌هایش که از نوروز ۹۴ آغاز شد، اقدام‌های مختلفی را برای جذب مخاطب و افزایش کیفی و کمی فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی تحت نظارت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۵ به نتیجه رسانده است. 

وی افزود: بخشی از فعالیت‌ها در ماه رمضان با هدف احیای معارف اسلامی و گسترش فرهنگ دینی انجام شد. علاوه بر اجرای ویژه‌برنامه‌های رمضان مانند راهی کردن مردم به «بام آسمان» و دیگر برنامه‌هایی که در توچال بر عهده ما گذاشته شده بود، باید به برنامه‌های جدیدی که با هدف جذب مخاطب صورت گرفته بود، اشاره کنم. اجرای برنامه‌هایی مانند «مدرسه معرفت» با همکاری ستاد اقامه نماز غرب تهران و «باران رحمت» با همکاری سازمان‌های خیریه مردم‌نهاد و برپایی کارگاه‌های هنری با عنوان «تجلی قدر» از جمله آنهاست. 
 
رئیس فرهنگسرای معرفت با اشاره به برنامه «افطاری ساده» گفت: اجرای ۲۶ شب «افطاری ساده» از جمله برنامه‌های موفق ما بود که با کمک مردم انجام شد و حتی یک ریال نیز هزینه سازمانی در آن صرف نشد. در این برنامه هر شب بین ۱۵۰ تا ۳ هزار نفر مهمان «افطاری ساده» بودند. 
 
وی با اشاره به «جایزه مادر مهربان اسلام حضرت خدیجه(س)» گفت: مقدمات این برنامه در ماه رمضان فراهم شد که قرار است طی آن، بانوان نیکوکار از جمله مدرسه‌سازان، کسانی که برای تهیه جهیزیه تلاش می‌کنند و... را شناسایی کنیم و با همکاری نهادهای خیریه در روز ۲۴ شهریور در مراسمی از آنان تجلیل کنیم. تاکنون حدود ۴۰ نفر از بانوان نیکوکار به این دبیرخانه معرفی شده‌اند. 

دهنادی درباره ویژه‌برنامه‌های این فرهنگسرا برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان و خانواده‌ها گفت: فرهنگسرای معرفت در نزدیکی ۱۰ پارچه روستا قرار دارد. به همین دلیل برخی از برنامه‌ها را با توجه به موقعیت جغرافیایی این فرهنگسرا هماهنگ می‌کنیم، مانند اجرای برنامه‌های «همدلانه» در روستای سولقان. 
 
وی با اشاره به شعار شهرداری با عنوان «آسمان آبی زمین پاک» گفت: ‌ما به منظور آشنا کردن مردم با این شعار برنامه «نیایش سبز» را برگزار کردیم. این برنامه مخصوص کسانی بود که برای حفظ محیط زیست نذر فرهنگی داشتند. 
 
وی افزود: در تابستان ۹۴ فرهنگسرای معرفت برنامه‌ای با عنوان «جشن چله تابستان» برگزار کرد که مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفت. هدف ما از برپایی این جشن آن بود که نشان دهیم ما ایرانی‌ها جشن‌های متعددی داشته‌ایم که همگی متناسب با طبیعت و حتی مفاهیم دینی بوده است. همچنین قصدمان این بود که نشان دهیم جشن‌های ایران در مقایسه با غرب جشن شکرگزاری بوده است و نه غفلت. در این جشن شکرگزاری جشنواره غذاهای تابستانی اقوام ایرانی را نیز برپا کردیم و در آن برای حدود ۱۲۰۰ نفر خوراک سنتی آب‌دوغ‌خیار مهیا کردیم. جالب است که بسیاری از جوان‌ها و نوجوان‌ها اصلا با این خوراک سرد تابستانه آشنایی نداشتند.
نظر شما