به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رویا فتحی رئیس اداره طراحی و برنامهریزی آموزشی مرکز آموزش، اظهار داشت: شیوه یادگیری از طریق حل مسئله از کارآمدترین شیوههای آموزشی است و استفاده از این الگو زمینههای تقویت استعدادهای بالقوه خلاقیت و یادگیری اصیل، عمیق و پایدار را به شکل فراگیر ایجاد میکند. این شیوه به دلیل هماهنگی با روند حل مسئله در زندگی طبیعی یکی از محوریترین و کارسازترین شیوه برای یادگیری فراگیران است.
وی افزود: از این رو مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دوره آموزشی طراحی فعالیتهای یادگیری کودکان پیشدبستانی با رویکرد پرورش تفکر به مدت ۹۶ ساعت ویژه راهنمایان آموزشی (سوپروایزرها) و مربیان منتخب خانههای کودک مناطق ۲۲ گانه را تا پایان آذرماه ۹۴ در ساختمان مرکز آموزش برگزار میکند.
فتحی بیان کرد: در این دوره عناوینی چون «اندیشهها و جریانات اساسی تربیتی»، «مبانی یادگیری کودک»، «یادگیری و دیداکتیک»، «پرورش تفکر منطقی» و «طراحی فعالیت بر اساس روشهای فعال یادگیری» و... توسط دکتر رحیمی (دکترای تعلیم و تربیت از کالج بینالمللی علوم ICIS انسانی لندن) آموزش داده میشود.
همچنین پس از پایان این دوره به شرکتکنندگان گواهی پایان دوره اعطا خواهد شد.