چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۹
کد خبر: ۸۲۸۱۲
|
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
فرهنگسراهای شهر، امید و اخلاق در میدان شهدا برگزار می‌کنند
همزمان با یوم‌الله ۱۷ شهریور، ویژه‌برنامه «یادواره شهدای ۱۷شهریور» با شعار «اجازه نفوذ نمی‌دهیم» در میدان شهدای تهران به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اجرا می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رضا دوستعلی مدیر فرهنگی هنری منطقه چهارده و رییس فرهنگسرای اخلاق با اشاره به برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری در سالروز تجلی شور و ایثار و حماسه مردم برای دفاع از ارزش‌های اسلامی گفت: ویژه‌برنامه‌های «یادواره شهدای ۱۷ شهریور» با مشارکت فرهنگسراهای شهر، امید و اخلاق که در جوار میدان شهدا واقع‌اند همزمان با روز ۱۷ شهریور در حد فاصل خیابان شهید شهبازی تا میدان شهدا برگزار می‌شود. 
 
دوستعلی بیان کرد: نمایشگاه عکس شهدای این واقعه تاریخی همراه با حوادث و رویدادهای ۱۷ شهریور روی سازه‌های تبلیغاتی در ابعاد ۱۲ متری در طول محل اجرای برنامه و مقابل مترو شهدا برپا می‌شود. 
رییس فرهنگسرای اخلاق افزود: به پاس لاله‌های سرخ پرپر شده در یوم‌ا... ۱۷ شهریور، کار‌شناسان خبره مذهبی در کنار هنرمندان که آن واقعه را با نقاشی بازآفرینی می‌کنند حوادث و رویدادهای جمعه سیاه را برای مخاطبان بازگو می‌کنند. 
  
دوستعلی گرفتن رایگان عکس یادگاری از مخاطبان با پس زمینه حوادث روز ۱۷ شهریور را از دیگر برنامه‌های این روز بر شمرد و گفت: با مشارکت مرکز اسناد انقلاب اسلامی، نمایشگاه کتاب با موضوع ۱۷ شهریور و انقلاب اسلامی نیز در مقابل ایستگاه مترو شهدا برپا می‌شود. 
 
به گفته رییس فرهنگسرای اخلاق، به منظور آشنایی بیشتر شهروندان با حماسه خونین جمعه سیاه، در قالب یک اثر هنری مفهومی، پرتره شهدای ۱۷ شهریور همراه با پرچم قرمز که نشانه راه حسینی شهدا و انقلاب اسلامی است توسط گروهی از هنرمندان دانشگاه هنر در ضلع شمال شرقی میدان شهدا نصب می‌شود. 
 
دوستعلی همچنین یادآور شد: کودکان نیز در قالب مسابقه نقاشی روی طرح‌هایی که با موضوع حوادث ۱۷ شهریور رسم شده است با رویدادهای آن روزها آشنا شده و جوایزی نیز به کودکان داده می‌شود و «رادیو ۱۷ شهریور» نیز رشادت‌ها و خاطرات آن روزها را با استفاده از متون تاریخی برای شهروندان بازخوانی می‌کند.

علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از برنامه‌های این روز می‌توانند در تاریخ اعلام شده برای بازدید از نمایشگاه عکس از ساعت ۱۰ صبح و به منظور استفاده از سایر بخش‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به محل برگزاری مراسم واقع در حدفاصل خیابان شهبازی تا میدان شهدا مراجعه کنند.
نظر شما