يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۳۸
کد خبر: ۸۲۸۲۵
|
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
در جلسه شورای معاونان آفرینش و اجرای مناطق ۲۲ گانه و فرهنگسراهای مستقل برنامه‌های اجرایی دفاع مقدس و مناسبت‌های پیش رو تبیین شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به قرارگیری در روز زیارتی امام رضا(ع) و اهمیت دادن به امام خوبی‌ها در حوزه فرهنگی گفت: ما اگر کاری کنیم که مردم این شهر یک قدم به امام رضا(ع) نزدیک شوند، اتفاق بزرگی رقم زده‌ایم. امام رضا(ع) در همه سنت‌های اصیل اسلامی ایرانی نقش دارد. 
 
وی ادامه داد: من خیلی خوشحالم که برگزاری این برنامه با روز زیارتی امام رضا(ع) مصادف شده است. خیلی خوب است که ما با تمسک به امام رضا(ع) کار‌هایمان را پیش ببریم. 

ناصری‌پور ضمن تشکر و قدردانی از همکارانی که مسئولیت اجرای برنامه‌های یک ماه گذشته را داشتند و در دهه کرامت به خوبی فعالیت کردند، گفت: ما تلاش می‌کنیم بخشی از زمانی را که از دست داده بودیم جبران کنیم و سرانجام بتوانیم جایگاه معاونت فرهنگی را به خوبی نشان دهیم. ادامه همکاری‌ها باید فعال‌تر شود و بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها را به مردم بسپاریم. متقاضیان بیرونی برنامه‌ها بهتر از هر کسی می‌توانند اجرای آن را برعهده بگیرند. 
 
فعالیت دفتر شبکه‌های اجتماعی
ناصری‌پور در ادامه صحبت‌های خود به آغاز به کار دفتر شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: این دفتر از این پس در چارت سازمانی با رویکرد تولید محتوا آغاز به کار خواهد کرد و روح الله عابدینی مدیر این مجموعه خواهد شد. 

تبیین برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مناسبت‌های پیش رو

تاکید بر اطلاع‌رسانی برنامه‌ها
حجت الاسلام ناصری‌پور با اشاره به مناسبت‌های پیش رو از جمله شهادت امام محمد باقر(ع)، شهادت امام جواد(ع) و روز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و اجرای برنامه‌های ویژه برای هر کدام از آنها گفت: هر کدام از همکاران موظف هستید که در کمترین زمان ممکن بعد از اجرای هر برنامه گزارش برنامه را به معاونت فرهنگی بفرستید. در واقع پس از آن است که ارزیابی هر برنامه اتفاق می‌افتد و نقاط قوت و ضعف آن سنجیده می‌شود.  باید از این به بعد تلاش شود تا برنامه‌ها بهتر رسانه‌ای شود و هرکدام از ما برای اطلاع رسانی برنامه‌ها روابط عمومی را یاری کند و ضعف اطلاع رسانی در اجرای برنامه‌ها تا حد زیادی از بین برود. 
 
تبیین برنامه‌های اجرایی
سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در حوزه آموزش به برنامه «دوباره سلام» اشاره کرد و گفت: این برنامه به منظور جلوگیری از طلاق زوج‌هایی که دلیل مشخصی برای طلاق ندارند و به قول قاضی پرونده‌شان عدم سازش با یکدیگر تنها دلیل طلاق ایشان است، برگزار می‌شود. در واقع تجربه ثابت کرده است بخش عمده‌ای از این مشکلات با موضوع ریش سفیدی قابل رفع است. بنابراین تصمیم گرفته شده  با ایجاد ۲۲ پایگاه همراه با مشاوران به هدف ایجاد شرایط بازگشت به زندگی ترتیب داده شود.
 
برنامه ضیافت ستارگان
حجت الاسلام ناصری‌پور درباره تبیین برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: قرار است از هر منطقه کوچه‌ای که به نام شهیدی است، برگزیده و تلاش شود تا اهالی‌‌ همان محل با آن شهید و سبک زندگی او آشنا شوند.
  
وی ادامه داد: در گذشته تا شهیدی می‌آمد، محله برای مدت ۴۰ روز حال و هوای معنوی داشت و پس از آن در سه‌شنبه‌ها مراسم دعای توسل اجرا می‌شد و تلاش بر این بود که آن شهید فراموش نشود. اما حالا این مناسک از یاد‌ها رفته است. اما به بهانه دفاع مقدس به مدت هفت شب هفت شهید در هر محله انتخاب می‌شود و با نگاه سبک زندگی و سیره زندگی شهدا به آن پرداخته می‌شود. هدف کلی این است که این برنامه مردمی برگزار شود و تهران سر و صدایی از زندگی شهیدان را در آن مدت داشته باشد و یک شب هم به اجرای برنامه برای شهیدان مدافع حرم پرداخته شود. 

در ادامه این نشست، برنامه های آتی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اعلام شد. طبق این برنامه، با قدوسیان برنامه دیگر سازمان است که متولی آن فرهنگسرای رضوان خواهد بود. این برنامه به منظور تکریم شهیدان گمنام و با قرائت دعای کمیل در روز پنج‌شنبه ۲ مهر بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در مزار شهیدان گمنام با مخاطب هزار نفری اجرا می‌شود. 
 
برنامه پاتوق فرهنگی با هدف معرفی ۴۰ شهید شاخص با ۴۰ سازه که عکس شهید به همراه بیوگرافی و سبک زندگی شهید بر روی آن قرار می‌گیرد، اجرا می‌شود. در روزهای ۲۶ و ۲۷ شهریور و ۲ و ۳ مهر دو پاتوق فرهنگی با اجرای برنامه‌های گروه سرود دانش آموزی، تئا‌تر خیابانی چهل شهید مورد نظر تکریم خواهند شد. متولی این برنامه نیز فرهنگسرای رضوان خواهد بود. 

در برنامه جعبه کفش هم که پیش از این از جانب مردم و به صورت خودجوش انجام می‌شد، از شهروندان خواسته می‌شود که جعبه کفش‌ها را تزئین کنند و در آن لوازم التحریر بگذارند تا در اختیار کودکان بی‌بضاعت و کم بضاعت قرار داده شود. این برنامه که از سوی فرهنگسرای بهمن اجرا می‌شود، و در ۱۶ مهر یعنی روز جهانی کودک برای کودکان کار و کودکان نیازمند ترتیب داده می‌شود که از سوی موسسات خیریه و مردم مشارکت خواهد شد. 
 
هم عهدی با شهیدان هم در همه مناطق به همراه ۱۴ نقطه پر رفت آمد خواهد بود. طی آن با تولید پلاک‌هایی از ۲۴ هزار شهید که روی آن پلاک نام و نام خانوادگی شهید با قطعه و ردیف مکان دفن شهید نوشته می‌شود و میان هم عهدان تقسیم خواهد شد. تا جوانان نسل 3 و 4 محصول انقلابی را به جای هرمحصول نابه جای دیگری به گردن بیاندازند و با یاد و خاطر شهیدان انس و الفت بگیرند. قسمت اول اجرای این طرح در هفته دفاع مقدس خواهد بود. پس از آن به گونه‌ای اتفاق خواهد افتاد که توزیع پلاک در مناطق مختلف و در مناسبت‌های مختلف دیگر انجام شود.
نظر شما