شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۹
کد خبر: ۸۲۸۷۷
|
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
تهرانی‌ها در جشنواره غذاهای سنتی رقابت می‌کنند
به مناسبت و همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) جشنواره «طعم سلامت با دست‌پخت ایرانی» از سوی فرهنگسرای تهران در بوستان جوانمردان ایران برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ پخت و مصرف غذای سالم، طبیعی و سنتی مبتنی بر سلیقه‌ای که بانوی ایرانی در آشپزی به خرج می‌دهد، در قالب یکی از بخش‌های جنبی نخستین نمایشگاه و جشنواره فرهنگی هنری «ایران در تهران» برگزار می‌شود و در آن بانوان تهرانی با دست‌پخت‌های خود به رقابت می‌پردازند. 
   
مسابقه غذاهای سنتی و محلی، مسابقه ویژه دست‌پخت اقوام ایرانی، نمایش و عرضه انواع غذاهای طبخ شده، داوری دست‌پخت‌ها توسط کار‌شناسان تغذیه و آیین اهدای جوایز به برگزیدگان، بخش‌های مختلف این جشنواره است. 
 
فراخوان و فرم شرکت در این جشنواره، در سراهای محله، مراکز فرهنگی هنری و کتابخانه‌های منطقه ۲۲ و هم چنین غرفه ویژه اطلاع‌رسانی مستقر در نخستین جشنواره فرهنگی هنری «ایران در تهران» توزیع شده و ثبت‌نام کنندگان روز سه‌شنبه ۲۴ شهریور همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در بوستان جوانمردان ایران، به رقابت خواهند پرداخت. 
   
ایلات، عشایر و اقوام ۲۵ استان کشور از ۱۲ شهریور در بوستان جوانمردان ایران چادر زده‌اند و تا ۲۷ شهریور هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۴ با عرضه سوغات، صنایع دستی و غذاهای سنتی، برگزاری آیین‌ها و بازی‌های بومی، اجرای مراسم خواستگاری «باشلق برون» و عروسی در ایل، اجراهای هنری و موسیقی اقوام آذری، خراسانی، کردی، بوشهری، بلوچ و گیلکی میزبان شهروندان تهرانی هستند. نخستین جشنواره فرهنگی هنری «ایران در تهران» از سوی فرهنگسرای تهران با همکاری شهرداری منطقه ۲۲ برگزار می‌شود. ‌
 
جشنواره «طعم سلامت با دستپخت ایرانی» روز سه شنبه ۲۴ شهریور از ساعت ۱۷ تا ۲۳ در محوطه شمال غربی بوستان جوانمردان، محل برگزاری نخستین نمایشگاه و جشنواره فرهنگی هنری «ایران در تهران» میزبان شهروندان خواهد بود و علاقه‌مندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۴۴۱۴۳۷۷۷ تماس بگیرند.
برچسب ها: منطقه ۲۲
نظر شما