سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۱۴
کد خبر: ۸۲۸۸۸
|
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
هفت نگارخانه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تا ۲۵ شهریور ماه میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، هفت نمایشگاه گروهی از هنرمندان زنجان، تبریز، بندرعباس و تهران در روزهای پایانی خود به سر می‌برند. 

نگارخانه معرفت 

نمایشگاه گروهی نقاشی در این نگارخانه میزبان ۴۰ تابلو رنگ روغن در ابعاد مختلف و با سبک رئال از هنرجویان استاد الهام آهنگران شده است. 

این نمایشگاه تا ۲۳ شهریور ماه دائر است و علاقه مندان می‌توانند به نشانی میدان شهرزیبا، بلوار شهران، بعداز زیرگذر شهید همت مراجعه کنند. 

خانه کاریکاتور ایران 

در خانه کاریکاتور ایران یک نمایشگاه گروهی شامل ۴۰ اثر پیرامون موضوعات روز اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و بین‌المللی تا ۲۳ شهریورماه از ساعت ۹صبح تا ۱۷ عصر پذیرای علاقه مندان است. 

خانه کاریکاتور تهران در خیابان شریعتی، تقاطع بزرگراه شهید همت، خیابان شهید گل‌نبی غربی، بعد از میدان شهید احمدی روشن (کتابی سابق) پلاک ۴۴ واقع است. 

فرهنگسرای هنگام

نمایشگاه گروهی «از هنر کلاسیک تا تفکر مدرن» با هدف ارتقای سطح دانش هنر نقاشی بین جوانان و نوجوانان در نگارخانه این فرهنگسرا تا ۲۳ شهریور ادامه دارد. 

آثار این نمایشگاه به هنرمندی استاد عباس سیدی و جمعی از شاگردانش در ابعاد مختلف به سبک رئال و کلاسیک و با تکنیک رنگ روغن در معرض دید عموم قرار گرفته است. 

علاقه‌مندان می‌توانند در ساعت ۹ صبح تا ۷ بعداز ظهر به نشانی میدان الغدیر، خیابان دلاوران، خیابان آزادگان شمالی، جنب فروشگاه شهروند، فرهنگسرای هنگام مراجعه کنند. 

فرهنگسرای بهمن

در نمایشگاه گروهی سلف پوس‌تر که تا تاریخ ۲۴ شهریورماه در سالن نگارستان فرهنگسرای بهمن ادامه دارد بیش از بیست تابلو اثر شاسی شده با مشارکت سایت برقِع با هدف معرفی و حمایت از هنرمندان جوان سراسر کشور، دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی بندرعباس در معرض بازدید عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است. 

علاقه مندان می‌توانند به نشانی انتهای بزرگراه نواب، میدان بهمن، خیابان شهید وفایی، نگارخانه فرهنگسرای بهمن مراجعه کنند. 

نگارخانه پردیسان

در این نمایشگاه که عنوان آن «رنگ طبیعت» است، ۳۴ اثر با تکنیک ترکیب مواد، رنگ روغن و سبک امپرسیونیسم و رئالیسم در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است. 

نگارخانه پردیسان در میدان صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی، فرهنگسرای فردوس واقع است. 

فرهنگسرای گلستان

نمایشگاه «نقش و نگار» با حضور ۶ هنرمند نگارگری و با تعداد ۳۰ اثر تا ۲۴ شهریور در نگارخانه گلستان میزبان علاقه مندان است. 

هدف از برپایی این نمایشگاه معرفی هنر نگارگری به مخاطب است و در آن به تذهیب آثار ادبی کهن کشور از جمله شاهنامه فردوسی و خمسه نظامی پرداخته می‌شود. هنرمندان در این نمایشگاه آثار خود را به تقلید صرف از طبیعت محدود ندانسته، بلکه در عالم خیال و تصورات ذهنی به عالمی غیر از جهان ماده توجه داشته‌اند. 

فرهنگسرای گلستان در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان واقع است.

نگارخانه لاله

 نمایشگاه گروهی نقاشان معاصر زنجانی با هدف بررسی تنوع و گستره جغرافیایی هنر معاصر و ایجاد فضای تعامل بین هنرمندان خارج از مرکز و هنرمندان شهر تهران، تا ۲۵ شهریور برپاست. 

 در این نمایشگاه آثار نقاشی بیش از ۱۸ نفر از هنرمندان پیشکسوت و هنرمندان جوان زنجان در معرض دید و بررسی علاقه‌مندان قرار دارد. 

نگارخانه لاله در خیابان فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله واقع است. 
مطالب مرتبط
نظر شما