شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۳
کد خبر: ۸۲۹۱۴
|
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
با حضور فروغ‌الزمان جمالی و ابوالفضل درخشنده در فرهنگسرای سرو برگزار می‌شود:
به همت کتابخانه شهید جهان آرا نشست تخصصی با عنوان «شما که غریبه نیستید» با موضوع نگاهی متفاوت به آثار و نوشته‌های هوشنگ مرادی کرمانی، سه شنبه ۲۴ شهریور در فرهنگسرای سرو برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این نشست به نقد و بررسی کتاب‌ها و آثار هوشنگ مرادی کرمانی با همکاری شورای کتاب کودک با حضور نویسنده، ناقدان و علاقه‌مندان ادبیات کودک در فرهنگ سرای سرو برگزار می‌شود. 

نشست شما که غریبه نیستید با حضور فروغ‌الزمان جمالی، نویسنده و مترجم بیش از پانزده مجموعه کتاب در حوزه کودکان و عضو کمیته شورای کتاب کودک و همچنین ابوالفضل درخشنده، نویسنده و مدرس ادبیات داستانی، درباره آثار و نوشته‌های هوشنگ مرادی کرمانی و ویژگی‌های هنر داستان‌نویسی وی برگزار خواهد شد. در ادامه این برنامه، ضمن داستان‌خوانی هوشنگ مرادی کرمانی، وی پاسخگویی پرسش‌های حاضران خواهد بود.

هوشنگ مرادی‌کرمانی در زمینه ادبیات کودک و نوجوان نویسنده‌ای جهانی است که آثار وی به زبان‌های متعددی ترجمه شده است. مرادی کرمانی حتی نامزد مهم‌ترین جایزه ادبیات کودک جهان، یعنی جایزه هانس کریستین آندرسن، بوده است و بیشتر ایرانیان با معروف‌ترین مجموعه داستانی وی «قصه‌های مجید» آشنا هستند که بر اساس آن یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های طنز پس از انقلاب، به کارگردانی کیومرث پوراحمد و بازی درخشان مهدی باقربیگی در نقش «مجید» ساخته شد. 

در پایان این برنامه، مراسم قرعه‌کشی برندگان مسابقه کتابخوانی «صلح امام حسن(ع)؛ پرشکوه‌ترین نرمش قهرمانانه تاریخ» نیز برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان به شرکت در این نشست می‌توانند ساعت ۱۷ روز سه شنبه ۲۴ شهریور ۹۴ به فرهنگسرای سرو واقع در خیابان ولی عصر(عج)، ضلع شمالی بوستان ساعی، کوی ساعی یکم مراجعه کنند.
نظر شما