يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۴۹
کد خبر: ۸۲۹۷۹
|
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
در مرکز مشارکت‌های فرهنگی برگزار شد؛
در نشستی با حضور سرپرست معاونت فرهنگی و مدیران‌کل حوزه ریاست و روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از فعالیت سمانه سادات حسینی در مرکز آموزش تقدیر شد و عبدالرضا کردی به عنوان مشاور رئیس سازمان و رئیس مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران معرفی شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین تکریم و معارفه رئیس مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری پیش از ظهر امروز در مرکز مشارکت‌های سازمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور در این مراسم با اشاره به اینکه در سه حوزه شهر، شهروند و شهرداری باید وظایف را به بهترین شکل انجام دهیم، گفت: سازمان فرهنگی هنری بخش عمده‌ای از ماموریت‌های رفتاری در شهر تهران را به عهده گرفته است و ایده‌ها و برنامه‌های مختلفی را در طول سال انجام داده است.
 
 آیین تکریم و معارفه رئیس مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری
 
وی افزود: در سال‌های گذشته که بخش‌های مختلف کشور از تحریم‌های ظالمانه رنج می‌برد شهرداری تهران توانست با مدیریت جهادی طرح‌ها را با سرعت و به شکل مطلوب پیش ببرد و سازمان فرهنگی هنری نیز می‌تواند با همین سبک مدیریتی کارها را دنبال کند.
 
همه برنامه‌های سازمان با محوریت آموزش است
ناصری‌پور با اشاره به تولیدات محتوایی ارزشمند سازمان فرهنگی هنری گفت: در اقلام آموزشی حوزه شهروندی کار بسیار بزرگی انجام شده و کار محتوایی بی‌نظیر است؛ موضوع‌ها خوب شناسایی شده و با پشتوانه تحقیقی کافی کار پیش رفته است اما در اجرا با مشکلات متعددی مواجه شده‌ است.

وی در اهمیت امر آموزش بیان کرد: همه برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری در همه زمینه‌ها چیزی جز آموزش نیست و برنامه‌های هفته دفاع مقدس، دهه کرامت یا دیگر برنامه‌های سازمان هم با هدف آموزش است.
 
آموزش بهترین سرمایه‌گذاری است
ناصری‌پور با بیان اینکه رئیس سازمان فرهنگی هنری آموزش را سرمایه‌گذاری می‌داند به عنوان هزینه به آن نگاه نمی‌کند افزود: گاهی مشکل مالی مانع پیشرفت کار می‌شود اما دلیلی مناسبی برای اینکه کار عقب بیفتد و یا اینکه کار بر اساس مدل مالی جلو برود نیست. چراکه اگر آموزش درست و به هنگام باشد بهترین سرمایه‌گذاری است.
 
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری با تاکید بر اهمیت تاثیرگذاری بیشتر تصریح کرد: همیشه نباید در سازمان و فرهنگسراها بشینیم تا مردم برای آموزش سراغ ما بیایند خیلی وقت‌ها سازمان باید به جمع شهروندان برود در مراسم‌ها و کانون‌های تجمع مردمی شرکت کند.

دین‌مداری، دانایی‌محوری، قانون‌مداری، مسئولیت‌پذیری و مشارکت محورهای اصلی آموزش است
ناصری‌پور در اشاره به مهم‌ترین مولفه‌های موثر در حوزه آموزش گفت: مهمترین رکن آموزش شهروندی در تهران دین محوری است؛ چراکه مراسم‌ها مختلف ماه رمضان، شب‌های قدر  و روز عرفه گواه این است که با مردمی دین‌مدار روبه‌رو هستیم و در آموزش همگانی حتما باید به این نکته توجه داشت. دومین نکته موضوع دانایی محوری است تا همه اتفاق‌های حوزه آموزش اقناعی باشد و مردم علتش را بدانند؛ در واقع نباید در دانایی طرف مقابل که مردمند کوچکترین تردید داشته‌ باشیم.
 
 آیین تکریم و معارفه رئیس مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری
 
وی با تاکید بر قانون‌مداری به عنوان سومین محور در موضوع آموزش افزود: اگر آموزش عمومی بر پایه قانون‌مداری نباشد خودش تبلیغ و ترویج بی‌قانونی است؛ همچنین باید توجه کرد که در آموزش عمومی همگانی آن کاری که باید انجام بدهیم نتوانستیم، کار فرهنگی ریشه‌دار و عمیق با کارشناسی اتفاق می‌افتد و بدانیم که با پوستر و نمایش و همایش اتفاق‌ها زودگذر است.
 
معاون فرهنگی سازمان مسئولیت‌پذیری و مشارکت را به عنوان دو محور دیگر معرفی و تصریح کرد: ما در شهر تهران با موضوع مسئولیت پذیری مواجه هستیم؛ وقتی فردی از چراغ قرمز عبور می‌کند بحران است اما بدترش این است که پس از این قانون شکنی ‌خوشحال می‌شود و این فراتر از حد بحران است در صورتی که اگر همه بدانیم که در برابر اتفاق‌های شهر همه مسئولیم و این مسئولیت‌پذیری برای همه آرامش و آسایش به ارمغان می‌آورد. نکته بعدی مشارکت است که آموزش نباید یک سویه باشد و باید با مشارکت نهادهای مردمی این مهم را پیگیری کنیم.
 
ناصری‌پور در پایان از تلاش‌های سمانه‌سادات حسینی تشکر و برای عبدالرضا کردی آرزوی موفقیت کرد.
 
پیش از به دست آوردن هر چیزی بدان بهای آن چیست
در ادامه این نشست عبدالرضا کردی با اشاره به سابقه چندین سال حضور در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: برای من مهم نیست که کجا کار می‌کنم؛ این برایم اهمیت دارد که حضورم موثر باشد. 

وی افزود: من نویسنده‌ام اما اعتقاد دارم باید نوشته‌هایمان را خودمان تصحیح کنیم. برای این کار نیز به آموزش صحیح نیاز داریم و بهترین آموزگار ما، مردم هستند. گاهی از یک کودک چهار ساله چیزهایی می‌آموزیم که یک دانشمند توان ارائه آن به ما را ندارد. 

مشاور رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: یکی از مهم‌ترین درس‌هایی که من در زندگی گرفتم بر اساس گفت‌وگویم با یک یخ‌فروش بود. پیش او رفتم و خواستم که چیزی به من آموزش دهد. او هم یک تکه یخ به من داد و گفت بخور. پس از آنکه یخ را بلعیدم گفت یخ مرا پس بده؛ من که نگفتم به چه مبلغی این یخ را به تو می‌دهم. من که نویسنده بودم، استاد دانشگاه بودم، سال‌ها درس خوانده بودم و درس داده بودم در برابر دانش آن مرد یخ فروش، هیچ بودم. او به من گفت که پیش از به دست آوردن هر چیزی باید بدانیم بهای آن چیست. 

کردی در پایان تاکید کرد: به‌‌ همان مرد یخ فروش گفتم حرفی به من بزن تا به مسئولان سازمان بگویم؛ گفت به آن‌ها بگو پیرمردی هست که سال‌ها دل مردم را خنک می‌کند؛ شما برای مردم چه می‌کنید؟ 
 
سامان دادن به بخش آموزش نیاز به همت سازمانی دارد
سمانه سادات حسینی مدیر پیشین مرکز آموزش نیز در سخنان کوتاهی، ضمن تقدیر از همکاران این مرکز گفت: خوشحالم که این سال‌ها در کنار یک تیم حرفه‌ای و کاربلد مشغول به کار بودم. سازمان در بخش آموزش شرایط آگاهانه‌ای دارد. می‌داند که چه توانایی‌هایی دارد و نقاط اشکال را هم شناسایی کرده است. 

وی افزود: مهم‌ترین معضلی که این سال‌ها با آن روبه رو بودیم این بود که بدون آماده کردن شرایط، ابزار و زمینه کار، انتظار داشتیم تا می‌گوییم بشود، آن چیز اتفاق بیفتد. مهم‌ترین ابزار‌ها و زمینه‌ها نیز کسانی هستند که در مراکز، وظیفه آموزش دادن را به عهده دارند. اگر به نیازهای آن‌ها توجهی نکنیم یعنی یکی از بازوهای اصلی کار را از دست داده‌ایم. 
 
حسینی تاکید کرد: معلمی که حقش داده نشود، چگونه می‌تواند احقاق حق را به دانش اموزانش آموزش دهد. 

وی در پایان ضمن امیدواری از حضور عبدالرضا کردی در مرکز آموزش گفت: خوشحالم که دکتر کردی این مسئولیت را بر عهده گرفت. چون علاوه بر ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای که دارند مشاور رئیس سازمان فرهنگی هنری محسوب می‌شوند و سامان دادن به بخش آموزش نیاز به همت سازمانی دارد. 
 
در پایان با حضور حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور سرپرست معاونت فرهنگی، اصغر خسروی مدیرکل حوزه ریاست و مهدی محمدی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ از فعالیت سمانه سادات حسینی در مرکز آموزش تقدیر شد و طی حکمی از سوی رئیس سازمان، عبدالرضا کردی به عنوان مشاور رئیس سازمان و رئیس مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران معرفی شد.

نظر شما