سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۲۳
کد خبر: ۸۲۹۹۲
|
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
نخستین روز جشنواره تئا‌تر شهر با اجرای ۱۷ نمایش در بخش‌های مختلف جشنواره برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در بخش باران (تئا‌تر دینی) جشنواره سه نمایش در سالن‌های ماه حوزه هنری، سالن کوچک تالار محراب و خانه نمایش اداره تئا‌تر اجرا می‌شوند. 
  
نمایش گودبرداری به کارگردانی هما شیرازی در نوبت‌های ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در سالن ماه حوزه هنری روی صحنه می‌رود. نمایش ویار نیز که کارگردانی آن را محمود نصر انجام داده در نوبت‌های ۱۶ و ۱۸ مهمان سالن کوچک تالار محراب است. در خانه نمایش نیز نمایش آوایی در زندگی دور دست به کارگردانی احسان فلاحیاندر نوبت‌های ۱۸ و ۲۰ اجرا می‌شود.

بخش کودک و دو تغییر در ساعت اجرا
در اولین روز جشنواره و به دلیل مشکلات زمانبندی یک نمایش در بخش خیابانی، ساعت اجرای دو نمایش بخش کودک تغییر کرد. 
 
با هماهنگی دبیرخانه نمایش «همه بازی‌ها رو بلدی؟» به کارگردانی بهزاد جاودانفر که قرار بود ساعت ۱۷:۳۰ در فرهنگسرای فدک کار خود را آغاز کند دو ساعت زود‌تر اجرا می‌شود. این نمایش اجرای اول را در ساعت ۱۵:۳۰ و اجرای دوم را در ساعت ۱۷:۳۰ انجام خواهد داد. 
 
در فرهنگسرای خاوران نیز نمایش «گربه خیر ندیده و موش دو بریده» که قرار بود در ساعت ۱۵:۳۰ اجرای خود را آغاز کند در نوبت‌های ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ اجرا خواهد شد. فرهنگسرای کودک نیز نخستین روز جشنواره را با اجرای «بابای من یه قهرمانه» به کارگردانی رضا بیات پشت سر می‌گذارد. اجراهای این فرهنگسرا در نوبت‌های ۱۵ و ۱۷ انجام می‌شود. 
 
افتتاحیه نمادین در بخش خیابانی
اجراهای بخش خیابانی در محوطه مجموعه تئا‌تر شهر و بوستان دانشجو با حضور مسئولان فرهنگی و هنری شهر تهران، خانواده دو تن از شهدای غواص و هنرمندان شناخته شده تئا‌تر به صورت افتتاحیه‌ای نمادین برای هفته تئاتری پایتخت برگزار می‌شود. 
  
در این روز نمایش‌های تحت درمان به کارگردانی روح اله سنایی، این لحظه را به خاطر بسپار کار نگین سرکیانی و دریادلان به کارگردانی امیر حسین شفیعی از ساعت ۱۸ تا ۲۱ به ترتیب اجرا می‌شوند. 
  
فرهنگسرای شفق نیز به اجرای سه نمایش هوای پاک به کارگردانی رعنا کوه وند، محاکمه‌ای در خیابان کار حیدر رضایی و این لحظه را به خاطر بسپار کار نگین سرکیانی اختصاص خواهد دارد. 
فرهنگسرای اندیشه نیز از ساعت ۱۶ تا ۱۸ شاهد اجرای سه نمایش هوای پاک، تحت درمان و این لحظه را به خاطر بسپار خواهد بود
 
دو نمایشنامه در اولین روز خوانده می‌شود
بخش نمایشنامه خوانی جشنواره در اولین روز با اجرای دو نمایشنامه در فرهنگسرای سرو و شفق برگزار می‌شود. 
نمایشنامه «من آنجا نیستم» با کارگردانی پیروز کرمی در ساعت ۱۹ فرهنگسرای سرو و نمایشنامه «تقاطع» با کارگردانی فرهاد غلامیان در ساعت ۱۷:۳۰ فرهنگسرای شفق خوانده می‌شوند. 
فرهنگسراهای فردوس و ارسباران، سالن مهر حوزه هنری و سالن اصلی تالار محراب در روزهای اول و دوم جشنواره اجرا نخواهند داشت.
نظر شما