يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۱۴
کد خبر: ۸۲۹۹۸
|
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
‌پونه عبدالکریم‌زاده کارگردان تئاتر و استاد دانشگاه:
پونه عبدالکریم‌زاده، کارگردان و استاد دانشگاه، درباره اهمیت برگزاری جشنواره تئاتر شهر گفت: مشکلات و معضلات شهر می‌تواند در هنر نمایش مطرح شود تا در راستای اداره بهتر شهر به کار گرفته شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ پونه عبدالکریم‌زاده با توجه به اینکه در دوره پیشین جشنواره تئاتر شهر داور بوده، توضیح داد: آثاری که در جشنواره پیشین به اجرا درآمده بودند چنان خوب بودند که انتخاب نمایشی میان آنها دشوار بود، ساعت‌ها بحث می‌شد تا انتخاب صورت گیرد. سطح برخی از نمایش‌ها از کارهای حرفه‌ای نیز بالا‌تر بود. 

بازیگر «دایی وانیا» با بیان اینکه آثار با علاقه تولید شده بودند و پایه علمی داشتند، گفت: مشخص بود گروه‌ها مدت زمانی با هم کار کرده‌اند و انتخاب عوامل به درستی صورت گرفته بود. 

بازیگر «یه حبه قند» با این توضیح که باید تسهیلاتی فراهم شود تا گروه‌های بیشتری در جشنواره امکان اجرا داشته باشند، افزود: به لحاظ مالی باید در بخش‌های مختلف مانند طراحی لباس و دکور از گروه‌ها حمایت شود. هنرمندان جوان با علاقه کار می‌کنند و باید پشتیبانی شوند تا هنر نمایش گسترش یابد و پیشرفت کند. 

وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر شهر به هر اندازه گسترش یابد و باشکوه‌تر برگزار شود مفید‌تر است، اظهار داشت: از دل این جشنواره که با حضور جوانان علاقه‌مند برگزار می‌شود نویسنده، بازیگر و کارگردان‌های موفق آینده معرفی می‌شوند، پس باید جشنواره تئاتر شهر را بیش از این جدی گرفت. 

بازیگر «فاکتور هشت» اضافه کرد: خوب است در جشنواره تئاترشهر متن و اجرا‌ها در جهت کارهای شهری باشند. مشکلات و معضلات شهر می‌تواند در هنر نمایش مطرح شود تا در جهت اداره بهتر شهر به کار گرفته شود. هنر نمایش می‌تواند به شهرداری جهت بهتر کردن شرایط کمک کند. 

چهارمین جشنواره تئا‌تر شهر از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تا ۲ مهر در ۱۴ سالن و مجموعه فرهنگی هنری شهرتهران برگزار می‌شود.
مطالب مرتبط
نظر شما