يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۷
کد خبر: ۸۲۹۹۹
|
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
هما جدیکار، کارگردان و کار‌شناس تئا‌تر عروسکی معتقد است تئا‌تر شمال و جنوب ندارد و برای همه است.
تئا‌تر شمال و جنوب نداردبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ هما جدیکار هر حرکتی را که موجب رشد هنر نمایش شود مثبت دانست و افزود: جشنواره‌ها محل تعامل‌اند و به شکوفایی استعداهای جوان کمک می‌کنند. جشنواره تئاترشهر نیز محملی ایجاد کرده که اهالی جوان تئا‌تر تفکرات خود را در آن بازتاب دهند. 

این استاد دانشگاه با ابراز خرسندی از استقبال هنرمندان جوان از جشنواره تئاتر شهر گفت: باید به این افراد فرصت تجربه راه و شیوه‌های جدید را بدهیم تا در ارتباط با مخاطب متوجه شوند چقدر در کار خود موفق‌اند و این مسیر را با نگاهی متفاوت طی کنند. 

کارگردان «هفت خوان رستم» پیشنهاد داد جشنواره تئاترشهر با تمرکز بر یک موضوع برگزار شود و ادامه داد: جشنواره تئاترشهر ظرفیت این کار را دارد. وقتی جشنواره بر یک جریان متمرکز باشد متفاوت نیز می‌شود. امیدوارم این رویداد راهی باشد تا از طریق هنر نمایش بتوان معضلات شهری را مطرح کرد و در جهت برطرف کردن آن قدم برداشت. 

جدیکار به حمایت اجرای آثار برگزیده جشنواره توسط متولیان آن تاکید کرد و افزود: هدف برگزارکنندگان جشنواره نباید فقط برپایی یک رویداد تئاتری باشد. مهم است به حمایت و تولید اثر به عنوان مهم‌ترین مسئله نگاه شود و به کارهای خوب سالن اجرا بدهند. 

وی یادآور شد: تئا‌تر شمال و جنوب ندارد و برای همه است. همه باید در جشنواره شریک باشند. این هنر خط کشی‌ها را از بین برده و همه جا می‌تواند باشد.
 
چهارمین جشنواره تئا‌تر شهر به دبیری شهرام کرمی و از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در هشت بخش تخصصی تا ۲ مهر ماه ادامه دارد.
مطالب مرتبط
نظر شما