سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۱۲
کد خبر: ۸۳۰۳۴
|
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹
سیروس آقاخانی گردآورنده آثار نمایشگاه گروهی نقاشی «کومش» که این روز‌ها در نگارخانه لاله پذیرای علاقه‌مندان است، گفت: این نمایشگاه دربردارنده آثار ۱۸ هنرمند با گرایش‌های مدرن و معاصر است که آثار خود را حول موضوعات و زمینه‌های اجتماعی و رابطه انسان و محیط پیرامونی همچون طبیعت و زندگی شهری شکل داده، ارائه می‌کنند.
موضوعات اجتماعی و زندگی شهری در این نمایشگاه دیده می‌شودسیروس آقاخانی گرداننده نمایشگاه گروهی نقاشی «کومش» در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره این نمایشگاه گفت: در واقع این نمایشگاه ترکیبی از کار دانشجویان گروه نقاشی دانشگاه سمنان و استادان آن‌هاست. در حقیقت هر دانشجویی که فارغ‌التحصیل می‌شود یک نمونه از آثار او را در دانشگاه نگه می‌داریم و هرسال نمایشگاهی از آثار دانش آموختگان به همراه آثار استادان آن‌ها به نمایش می‌گذاریم. 
 
آقاخانی با اشاره به اینکه این دومین نمایشگاه از دانشجویان دانشگاه سمنان است که در نگارخانه لاله برپا کرده‌ایم، ادامه داد: اکثر این هنرمندان با هنر معاصر آشنا هستند و با گرایش‌هایی به سمت مدرن و معاصر آثار خود را حول موضوعات و زمینه‌های اجتماعی و رابطه انسان و محیط پیرامونی همچون طبیعت و زندگی شهری شکل داده، ارائه می‌کنند. در واقع سبک کار‌ها بیشتر رئالیستی است و در کنار آن کارهای سورئالیستی نیز وجود دارد. 
  
وی با اشاره به هدف برگزاری این نمایشگاه که معرفی هنرمندان و تشویق شدن و دادن انگیزه بیشتر به ایشان است، بیان کرد: کومش نام قدیم سمنان است و هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه  عموما در جشنواره‌های مختلفی شرکت کرده‌اند و به مقام‌های اول و یا دوم دست یافته‌اند. در واقع این نمایشگاه شامل ۲۰ اثر از ۱۸ هنرمند است. 
  
این گردآورنده آثار با بیان اینکه بیشتر این کار‌ها گنجینه دانشکده هستند و بالطبع آن‌ها را برای فروش نگذاشته‌ایم، افزود: متاسقانه از آنجا که شهرستان شرایط خوبی برای رشد و پیشرفت بچه‌ها نداشت، تلاش کردیم تا با این کار بتوانیم آن‌ها را درفضاهای هنری شرکت دهیم و از رکود و ایستایی ایشان جلوگیری کنیم. 
 
علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید آثار تا ۷ مهر از ساعت ۹ تا ۱۳ -۱۴ تا ۱۹ به استثنای روزهای تعطیل به نگارخانه لاله به نشانی خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، جنب هتل لاله مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۹۶۲۳۳۹ تماس بگیرند.
مطالب مرتبط
نظر شما