دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۸
کد خبر: ۸۳۰۳۷
|
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
علیرضا مهران بازیگر و کارگردان تئاتر:
علیرضا مهران، بازیگر و کارگردان تئاتر، معتقد است برای حضور در جشنواره تئاتر شهر باید درباره مسایل شهری تحقیق و پژوهش شود.
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از حمایتگران تئاتر کشور استبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ علیرضا مهران بازیگر و کارگردان با سابقه تئاتر و تلوزیون، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را از حمایت کنندگان تئاتر دانست و افزود: این سازمان برای هنر نمایش اهمیت و ارزش قائل است.
 
وی با بیان این که مسئولان برگزاری جشنواره تئاتر شهر فردی از اهالی خانه تئاتر هستند گفت: با توجه به خروجی خوبی که در سال‌های گذشته از این جشنواره شاهد بودیم، جشنواره تئاتر شهر محلی برای استعدادیابی جوانان است، هنرمندانی که دغدغه زیادی برای کار کردن دارند و محلی برای بروز آن نمی‌یابند. مسئله‌ای که بعد از برگزاری جشنواره اهمیت دارد این است که این هنرمندان در طول سال حمایت شوند و به تئاتر حرفه‌ای معرفی شوند. اگر فقط تعدادی جوان وارد جشنواره شوند و حمایتی از آن‌ها نشود این تلاش بی‌فایده است.
 
کارگردان «غروب روزهای اول پاییز» با اشاره به بخش‌های متنوع جشنواره تئاتر شهر، توضیح داد: گستردگی بخش‌های جشنواره موجب می‌شود گروه‌های علاقه‌مند از شاخه‌های مختلف که شاید برخی تجربه کمتری هم داشته باشند در کنارهم رقابت کنند و اثرشان مورد ارزیابی قرار بگیرد.

بازیگر «مدینه» افزود: جشنواره باید شرایطی فراهم کند تا گروه‌های نمایشی در سالن‌های حرفه‌ای اجرا داشته باشند و در این زمینه حمایت بیشتری صورت بگیرد.

مهران با بیان اینکه به موضوع شهروندی در جشنواره‌های دیگر کمتر پرداخته شده، گفت: لازم است هنرمندان متقاضی شرکت در این رویداد شهری، تحقیق و پژوهش گسترده درباره مسایل شهری و شهروندی داشته باشند شود با شناخت بیشتر آثار ارزشمند و اثرگذاری تولید کنند. 
 
علیرضا مهران با نمایش «تابندگان» نوشته ابوالفضل حاجی‌علیخانی در بخش باران جشنواره تئاترشهر حضور دارد. این نمایش قصه زندگی حاج کاظم ساروقی است. فرد بی‌سوادی که برحسب اتقاق حافظ کل قرآن می‌شود. شیوه اجرایی نمایش نیز از پرده‌خوانی، تعزیه، سیاه‌بازی و سخنرانی تشکیل شده است.

چهارمین جشنواره تئاتر شهرسازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از ۲۶ شهریور تا ۲ مهر در ۱۴ سالن و مجموعه فرهنگی هنری شهر تهران برگزار می‌شود.
نظر شما