دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۰۲
کد خبر: ۸۳۰۷۲
|
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
روشنک کریمی، بازیگر و کارگردان، می‌گوید: کیفیت سخت افزاری سالن‌های بخش کودک و نوجوان جشنواره تئاترشهر استاندارد نیست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ روشنک کریمی بازیگر و کارگردان تئاتر برگزاری یک جشنواره سالانه در شهر تهران ویژه تئا‌تر را اتفاق مبارک و خجسته‌ای دانست و افزود: تنوع بخش‌های جشنواره تئاتر شهر و آثاری که به تبع آن اجرا می‌شود مخاطبان بیشتری را جذب می‌کند. اما باید دید مخاطبان چه دریافت و حاصلی از آثار دارند.

گرامی تاکید کرد: اینکه جشنواره‌ای با عنوان شهر و یا دارای بخش‌های گوناگون برپا شود اتفاق مبارکی است، اما اگر سطح برگزاری جشنواره و یا کیفیت آثار اجرایی پایین باشد در سیاست خود با شکست مواجه می‌شود، چون همیشه کیفیت بر کمیت برتری دارد.

بازیگر «قصه سیبی که پرواز کرد» توضیح داد: جشنواره‌ها محلی برای کشف استعدادهای تازه است. به خاطر دارم سال‌ها قبل جشنواره‌ای با عنوان کانون‌های نمایش شهرداری برگزار می‌شد که بسیاری از هنرمندان حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای حال حاضر از همین جشنواره به تئا‌تر کودک و نوجوان معرفی شدند. جشنواره تئاتر شهر نیز در همین دوره‌هایی که اجرا شده است؛ نشان داده که می‌تواند یک کانون استعداد یابی باشد. 

کریمی از سفارشی بودن کارها ابراز نگرانی کرد و گفت: نمایش‌هایی که در جشنواره تئاتر شهر حضور پیدا می‌کنند با توجه به شرایط جشنواره در فراخوان، تولیدی هستند. یعنی برای این جشنواره تولید می‌شوند و معلوم نیست سرنوشت اجراهای عمومی آنها بعد از جشنواره چه خواهد بود. همچنین متاسفانه سقف در نظر گرفته شده برای کمک هزینه شاید فقط یک سوم تولید یک نمایش معمولی است نه با پرسوناژ بالا و دکور و لباس ویژه. 

وی با این توضیح که کیفیت سخت افزاری سالن‌های برگزاری در بخش کودک و نوجوان استاندارد نیست، تصریح کرد: هنرمندان حرفه‌ای که در جشنواره شرکت می‌کنند نه به دنبال اسم و رسم هستند و نه کمک هزینه جشنواره. آن‌ها صرفا برای علاقه قلبی خود نسبت به کودکان و نوجوانان و ارایه اجرایی آبرومند و درشان سابقه و تجربه خود در جشنواره حضور دارند.
 
کیفیت سخت‌افزاری سالن‌ها استاندارد نیست

روشنک کریمی با نمایش «گیسوانی برای پرواز» نوشته مجتبی مهدی بر اساس قصه‌های النور فارجون در جشنواره شرکت کرده است. 

این نمایش شنبه ۲۸ شهریور در فرهنگسرای فردوس به صحنه رفت. فرزین محدث، پرویز حاجی‌زاده، فهیمه باروتچی، مینووش رحیمیان، مژگان مولایی، سیمین براتی، طناز جلوسی، بابک مولانا، فرانک حسینی، محمد عبدی و فرزاد سلیمانی در نمایش بازی داشتند.
نظر شما