يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۴
کد خبر: ۸۳۱۰۵
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
خانه فرهنگ تهرانسر مراسم بازخوانی برگزار می‌کند
بازخوانی کتاب» عرشیان به خط» در حرم شهدای گمنام تهرانسر در روز اول مهر، از جمله برنامه‌های خانه فرهنگ تهرانسر به مناسبت هفته دفاع مقدس است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس کتاب «عرشیان به خط» در تاریخ یکم مهر ۹۴ از سوی خانه فرهنگ تهرانسر که از مراکز فرهنگی هنری منطقه ۲۱ سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است، در حرم شهدای گمنام تهرانسر معرفی و بازخوانی می‌کند.

کتاب «عرشیان به خط» درباره خاطرات محمدحسن شهرکی جانباز ۳۰ درصدی هشت سال جنگ تحمیلی است که عباس عابد نگارش آن را بر عهده گرفته است. رزمنده‌ای که درست در سن سی و پنج سالگی به گفته خودش با وجود داشتن ۵ فرزند، پس از شنیدن سخنرانی دکتر چمران خونش به جوش می‌آید و اول صبح ساکش را برای رفتن به منطقه می‌بندد.

آنچه کتاب «عرشیان به خط» را متمایز می‌کند، روایت لحظه به لحظه آن از چگونگی اعزام محمدحسن شهرکی به منطقه است، به شکلی که خواننده را بدون واسطه پیش روی اتفاقات می‌گذارد و بدین ترتیب لحظه‌های جنگ را به نوعی جذاب برای آن‌ها زنده می‌کند. در پایان این کتاب عکس‌های محمدحسن شهرکی در زمان جنگ قرار دارد که بعضی از آن‌ها برای اولین بار است که منتشر می‌شود.

برنامه معرفی و بازخوانی کتاب «عرشیان به خط» با حضور حسن شهرکی و عباس عابد در محل بوستان شهداء گمنام تهرانسر برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند روز یکم مهر ماه، در ساعت ۱۹:۳۰ به نشانی تهرانسر، بلوار گل‌ها، بلوار شاهد، بوستان شهدای گمنام، حرم شهدای گمنام تهرانسر مراجعه کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۴۰-۴۴۵۹۴۹۳۹ تماس بگیرند.
نظر شما