دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۵۵
کد خبر: ۸۳۱۱۰
|
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
با حضور رئیس سازمان فرهنگی هنری و شهردار منطقه؛
امروز با حضور رئیس سازمان فرهنگی هنری و شهردار منطقه ۱۲، ملوک سیدآبادی تکریم و سیدعلیرضا فاطمیان‌پور به عنوان مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ و رئیس فرهنگسرای شهر معارفه شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین تکریم و معارفه مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ و رئیس فرهنگسرای شهر با حضور رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شهردار منطقه ۱۲ و فرزاد هوشیار پارسیان مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و معاونان و مدیران کل سازمان فرهنگی هنری پیش‌ازظهر امروز در مجتمع فرهنگی خواجوی کرمانی برگزار شد.
 
عابد ملکی شهردار منطقه در این نشست گفت: منطقه ۱۲ به عنوان مرکز تاریخی تهران با بافت ویژه و موزه‌ها و اماکن حاکمیتی مانند مجلس شورای اسلامی و ساختمان شهرداری و شاید مهمتر از این‌ها مجموعه بازار تهران از ظرفیت ویژه‌ای برخوردار است اما متاسفانه شهروندان ساکن این منطقه امروز با مشکلات فراوانی مواجه‌اند.

وی با اشاره به اجرای طرح ارتقای کیفیت زندگی در مرکز تاریخی تهران افزود: متاسفانه این منطقه با مشکل شب‌مردگی دچار شده است و برخی خانه‌های تبدیل به انبار و خوابگاه کارگران تبدیل شده است و با آسیب‌های مختلفی مواجه هستیم؛ با طرح ارتقای کیفیت زندگی به دنبال این هستیم که زندگی به معنای تمام ازرزق و روزی گرفته تا امنیت و آرامش را برای شهروندان مهیا کنیم تا از کاهش جمعیت منطقه جلوگیری کنیم دوباره شاهد این باشیم که نخبگان و قدیمی‌های به محله‌های خود در این منطقه بازگردند.

شهردار منطقه با تاکید بر اینکه بازیابی هویت منطقه ۱۲ نیازمند اقدام‌های جدی فرهنگی است، افزود: این مسئله موضوعی نیست که فقط با توان شهرداری و سازمان به انجام برسد ما باید ریل گذاری مسیر را انجام دهیم و مشکلات را با همکاری سازمان حل و فصل کنیم.
 
ملکی در پایان از راه‌اندازی ساختمان اداری مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۲ خبر داد و گفت: باید تلاش کنیم از مجموعه میدان مشق، میدان شهدا، پیاده راه ۱۷ شهریور که ظرفیت برگزاری برنامه‌های فرهنگی را دارند به بهترین شکل بهره ببریم.
 
ذخیره‌های فرهنگ و هنر پشتوانه گران‌بهایی برای برنامه‌‌ریزی فرهنگی است
محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این مراسم با اشاره به رشادت‌های دوران دفاع مقدس گفت: هر چه از رشادت‌ها و ایثار رزمندگان بگوییم باز هم کم است سربازانی که از همه چیز گذشتند و برگردن ما حق دارند و امروز یاد شهیدان غیرت و روحیه اقتدار را بالا می‌برد.
 
وی با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ تصریح کرد: همه اشکال‌های شهر و کشور را به شکل زیربنایی می‌توان با فرهنگ حل کرد و انتظار داریم منطقه ۱۲ با کاری جهادی و نیروی جوان و استفاده از جلوه‌های هنری مشکلات را حل شود.
 
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اهمیت فعالیت فرهنگسراها در شهر تهران تصریح کرد: برخی مناطق از لحاظ فضای فرهنگی غنی هستند و برخی دیگر دچار ضعف و منطقه ۱۲ از کمبود مراکز فرهنگی رنج می‌برد که امیدواریم با همکاری شهردار منطقه و تلاش کارکنان این منطقه سرآمد تهران شود.
 
صلاحی نیروهای قدیمی سازمان را مهم‌ترین سرمایه سازمان دانست و افزود: همه بخش‌های شهرداری یک واحدیم که همه زیر نظر شهرداری کار می‌کنیم و باید همانطور که در کارهای عمرانی پیشرفت‌های شگرفی در شهر تهران روی‌داده بتوانیم در حوزه فرهنگی نیز سرآمد باشیم و در این راه خوشبختانه پشتوانه سترگ و ذخایر بسیار گران‌بهایی داریم.
 
در این مراسم ملوک سید‌آبادی رئیس سابق فرهنگسرای شهر گزارشی از روند شکل‌گیری منطقه ۱۲ و فعالیت‌های فرهنگی هنری ارائه داد و سیدعلیرضا فاطمیان‌پور مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ از اعتماد رئیس سازمان فرهنگی هنری تشکر کرد.
 

نظر شما