سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۱۴
کد خبر: ۸۳۱۴۵
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
همزمان با اولین روز هفته دفاع مقدس از سوی فرهنگسرای خاتم برگزار شد
همزمان با اولین روز از هفته دفاع مقدس و در تکریم شهدای محلات شهر تهران، اولین ویژه برنامه ضیافت ستارگان و آیین تکریم شهدای منطقه ۱۸ و خانواده آنان از سوی فرهنگسرای خاتم برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در قالب این ویژه‌برنامه هفت شهید که کوچه یا خیابانی در منطقه به نامشان نامگذاری شده شناسایی و برای آن شهید در‌‌ همان کوچه یا خیابان مراسم تجلیل برگزار می‌شود. 
 
بر اساس این گزارش روز سه‌شنبه ۳۱ شهریور در شامگاه نخستین روز از هفته دفاع مقدس اولین ویژه‌برنامه ضیافت ستارگان در منطقه ۱۸ با حضور و مشارکت اهالی محل، مساجد، هیئت‌های مذهبی، پایگاه‌های بسیج و با حضور خانواده شهدا اجرا و از خانواده شهید رمضانعلی بند سری تجلیل شد. 
 
اقامه نماز جماعت توسط امام جماعت مسجد حسینی حجت الاسلام مصطفی نعمتی، قرائت دعای توسل توسط حاج آقا رضا باقری، همراهی مدعوین و شهروندان محله از مسجد تا منزل، قرائت قرآن توسط قاری مهدی برزگر، سخنرانی حجت الاسلام مصطفی نعمتی، سخنرانی حجت الاسلام حسین اسدی، سخنرانی علی اکبر بندسری برادر شهید، مداحی توسط عبدالحمید عبداللهی، اهدای هدایا خانواده شهید و پذیرایی، بخش‌های مختلف این مراسم بود.  
  
حجت الاسلام مصطفی نعمتی امام جماعت محله در مراسم تکریم شهید رمضانعلی بند سری و تجلیل از خانواده این شهید طی سخنانی ضمن تبریک هفته دافاع مقدس اظهار داشت: آیت الله جوادی آملی ذکر کردند فرق ارتش دینی با غیردینی در این است که ارتش دینی می‌داند با مردن نمی‌پوسد بلکه از پوست بیرون می‌آید. 

وی ادامه داد: در مکتب انبیا ما انسان‌ها مسافر هستیم و مسافر نیاز به ره توشه دارد؛ انبیاء آمده‌اند تا به ما بفهمانند که ما با مردن از بین نمی‌رویم. 
 
حجت الاسلام نعمتی اضافه کرد: اگر در برخی جنگ‌ها ۷۲ هزار نفر و بلکه بیشتر کشته شوند در تاریخ نامی از آن‌ها نمانده و نمی‌ماند، اما در عاشورا ۷۲ نفر کشته شدند و نامشان امروز شرق و غرب عالم را فراگرفته است. 
 
وی در پایان روایتی از امام محد باقر (ع) را بیان کرد و گفت: امام باقر (ع) می‌فرماید «از اندرزهای لقمان حکیم به فرزندش این بود که فرزند عزیز، کسی که با گناهکار شریک شود راه ناپاکی را از وی یاد می‌گیرد، کسی که مجادله را دوست داشته باشد مورد فحش و دشنام واقع می‌شود، کسی که در جایگاه‌ها و مکانهای بدنام قدم بگذارد متهم خواهد شد، کسی که با رفیق بد همگام شود از فساد اخلاقی سالم نمی‌ماند، کسی که مالک زبان خود نباشد سرانجام پشیمان خواهد گشت.»
  
در ادامه مراسم هم چنین می‌ه‌مان دیگر برنامه حجت الاسلام و المسلمین حسین اسدی اظهار داشت: در قرآن آیات متعددی درباره شهید و فضیلت آن در راه خدا ذکر شده است. در سوره بقره، آیه ۱۵۴می خوانیم ((و لا تقولوا لمن یقتل فی سبیل‌الله اموت بل احیاء ولکن لا تشعرون) ((کسی را که در راه خدا کشته شد، مرده نپندارید، بلکه او زنده جاوید است، ولیکن شما این حقیقت را نخواهید یافت.)). 
 
وی افزود: هم چنین در آیه ولاتقو لو ۳ تذکر بسیار مهم درباره شهدا به انسان‌های دیگر شده است: ۱- در پندار و گفتار در مورد شهدا نباید لفظ (مرگ) را بکار برد. ۲- حیات شهدا بعد از شهادت برای همیشه جاودان است. ۳- ما توان درک زندگی شهدا را نخواهیم داشت. در حقیقت این سوره جایگاه شهید را نشان می‌دهد، تا جایی که بشر نمی‌تواند مقام رفیع شهید را درک کند. 
 
گفتنی است تهیه بروشور از زندگینامه شهدا و توزیع در بین شهروندان و اهالی محل برای شناخت بیشتر از شهدا از دیگر بخش‌های این ویژه برنامه هفت روزه ضیافت ستارگان است. 
 
این ویژه برنامه با هدف تکریم و پاسداشت و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای ۸ سال دفاع مقدس و نشر و تعمیق شناخت شهروندان به‌ویژه نسل جوان و نوجوان از فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود. 
 
فرهنگسرای خاتم به نشانی یافت‌آباد، شهرک ولی‌عصر، انتهای حیدری جنوبی، خیابان پژاند، بوستان لواسانی میزبان شهروندان است و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۶۶۲۰۷۰۶۸ تماس بگیرند.
نظر شما